וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הבנזין מוציאים את האמריקאים משלוותם: ביקושים גורמים לקשיים באספקת טויוטה פריוס ההיברידית

סוכנויות הידיעות

13.5.2008 / 9:32

מחיר הבנזין בארה"ב עלה ב-22% בשנה האחרונה



סוחרי המכוניות האמריקאים המשווקים את טויוטה פריוס, המכונית החסכונית הנמכרת ביותר בארה"ב, מתקשים לעמוד בביקושים הגואים מצד הצרכנים האמריקאים לרכב ההיברידי. כתוצאה מכך, נוסק מחירה של הפריוס לגבהים חדשים. מכירות הפריוס זינקו ב-67% באפריל, לעומת החודש המקביל אשתקד. מחיר הבנזין נטול עופרת בארה"ב זינק ב-22% בשנה האחרונה והגיע ל-3.72 דולר לגלון בממוצע.



הקונה האמריקאי עלול לחכות כשבועיים עד שיזכה לאספקת הרכב, אומר מארק הרדינג, מנכ"ל סניף טויטה בסנטה מוניקה, קליפורניה. "יש לנו כמה יחידות במלאי, אך רשימת ההמתנה הולכת וגדלה", הוא מציין.



"קצב הייצור של המכוניות ביפאן מוגבל, ובנוסף, הרכב נמכר גם באסיה ובאירופה", מסביר ג'ון הנסון, דובר טויוטה בטוראנס קליפורניה. "מדובר ברכב מיוחד, וככל שמחירי הדלק עולים, הוא נעשה מיוחד אף יותר. לפי שעה, הקונים יכולים לרכוש פריוס. לגבי החודש הבא והחודש שאחריו, קשה לדעת".



מלאי הרכב בארה"ב ירד לרמה הנמוכה מזה שנתיים, ואיפשר לטויוטה, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, לעלות את המחיר ב-3.6% לעומת השנה שעברה, ל-25,274 דולר ליחידה. טויוטה הודיעה בתחילת החודש כי היא מתכוונת להעלות את מחיר הבסיס של הרכב ב-400 דולר נוספים.



העמלה על מכירת פריוס צנחה ל-123 דולר בחודש שעבר, לעומת 1,417 דולר במארס 2007. טויוטה ביטלה את כל ההטבות הנלוות למכירה, כמו מימון בריבית נמוכה, הוזלות על תוספות, והערכת מחיר מעל המחירון ללקוחות המעוניינים בעיסקת טרייד-אין.



לפני כשנתיים, החלה העלייה המואצת במחירי פריוס בארה"ב לאחר שרשויות המס בארה"ב העניקו אפשרות לרשום את הרכישה כ"הוצאה מוכרת" עד מחיר של 3,150 דולר. הרוכשים בקליפורניה זכו לנסוע בנתיבי אקספרס בכבישים המהירים. שתי ההטבות בוטלו זה מכבר.



צריכת הדלק של הפריוס היא 46 מייל לגלון (19 ק"מ לליטר) בחישוב משולב של דרכים עירוניות ומהירות. לשם דוגמה, צריכת הרכב של טויוטה קורולה, רכב המיני הנמכר ביותר בארה"ב, שגודלו זהה לפריוס, עומדת על 29 מיילים לגלון (12 ק"מ לליטר).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully