וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק UBS נתבע על מימון פיגועים בישראל

13.5.2008 / 9:54

בכתב התביעה נאמר כי "UBS ידע באופן ברור כי המזומנים שהוא משלם למדינה התומכת בטרור כמו אירן ישמשו למימון התקפות"

אמריקאים שנפגעו בפיגועים והתקפות טילים בישראל, תבעו את הבנק השווייצי UBS ב-500 מיליון דולר, בטענה כי הבנק סייע לממן את המיליטנטים, שמאחורי ההתקפות באמצעות קשריו עם איראן. התביעה דורשת פיצויים מהבנק הגדול בשוויץ עבור 50 אזרחים או קרובים של הנרצחים בפיגועים שבוצעו על ידי חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלמי בשנים 97'-2006.

UBS הפר כמה חוקים של ארה"ב האוסרים על אנשים וחברות לעמוד בקשרים עסקיים עם מדינות התומכות בטרור. חוקים אלה נועדו לטרפד את גישתה של איראן להון זר, לדברי התביעה.
התביעה הוגשה ביום שישי בבית משפט פדרלי בניו יורק, בהתבסס על דו"חות של ממשלת ארה"ב המסיקים כי איראן היתה בעלת החסות העיקרית של חמאס וחיזבאללה מאז 96'. במסגרת חסותה סיפקה עשרות מיליוני דולרים בשנה במזומן. ממשלת ארה"ב מגדירה את חמאס וחיזבאללה כארגוני טרור. בכתב התביעה נאמר כי "UBS ידע באופן ברור כי המזומנים, שהוא משלם למדינה התומכת בטרור כמו איראן ישמשו למימון התקפות טרור של ארגוני טרור בחסות איראן כמו חמאס, חיזבאללה, והג'יהאד האיסלמי". דובר UBS רוהיני פרגזאם סרב להגיב על התביעה.

ב-2004 קנסה ארה"ב את UBS ב-100 מיליון דולר על העברת כספים לאיראן, קובה ומדינות אחרות שהיו נתונות לסנקציות סחר של ארה"ב. UBS ניסה להסתיר את העסקות שביצע. שנתיים אחרי כן הודיע כי ניתק קשרים עם כל לקוחותיו באיראן. בגלל הסנקציות של ארה"ב על עסקות פיננסיות עם חמאס וחיזבאללה, התמיכה הפיננסית באיראן הגדילה בצורה משמעותית את יכולתם של הטרוריסטים לבצע פיגועים.

התובעים כוללים אזרחים אמריקאים מניו יורק, קליפורניה ואורגון. הם תובעים פיצויים על גרימת מוות ברשלנות, פציעות פיזיות ונפשיות, ומתח נפשי. חלק מהתובעים הם תושבי ישראל. ביניהם נמצאים קורבנות פיגוע תופת שביצע חמאס ב-30 ביולי 97' בירושלים. בפיגוע נהרגו 15 אנשים ונפצעו 168. התקפות הטרור של חיזבאללה המדוברות בתביעה הן אלה, שבמהלכן נורו טילים על מטרות אזרחיות בצפון ישראל ב-2006.

  • עוד באותו נושא:
  • ubs

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully