וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט השיקה תוכנת צפייה בכוכבים

13.5.2008 / 10:36

Worldwide Telescope היא תוכנה המציעה לגולשים מבט אל היקום, ומהווה תחרות ל-Google Sky אופציית התצפית בכוכבים של גוגל

מיקרוסופט השיקה את Worldwide Telescope, תוכנה המציעה לגולשים מבט אל היקום, ומהווה תחרות ל-Google Sky אופציית התצפית בכוכבים שמציעה גוגל במסגרת Google Earth. התוכנה החדשה של מיקרוסופט מציגה תמונות ממגוון מקורות, ביניהם טלסקופ החלל האבל ומצפה הכוכבים Chandra X-Ray.

התוכנה מציעה גלישה חופשית בתמונות מהגלקסיה, או סיורים מודרכים של מגוון יעדים בחלל, שנותרו על ידי אסטרונומים ואקדמאים. הגולשים יכולים לבחור תצפיות ממגוון טלסקופים. יש מגוון אתרים אסטרונומיים באינטרנט, אך לדברי אסטרונומים, התוכנה של מיקרוסופט מהווה קפיצת מדרגה בכל הנוגע לייצוג תלת-מימדי של החלל. הנתונים מגיעים ממגוון מקורות, ממשק המשתמש הוא נוח, ומשתמשים מתחילים יכולים להעזר בשירותים כמו סיורים מודרכים.

אלכסנדר סזלאי, מרצה לאסטרונומיה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס, בהתייחסו לתוכנה החדשה אומר כי "חקר היקום הוירטואלי מוצג בצורה חלקה ונעימה כמו משחק מחשב מתקדם - אך גם הנתונים המדעיים נכונים". לדבריו, "לא נערכו ויתורים והחוויה היא ממש כאילו אתה שם". מדענים מקווים כי התמונות העשירות שמציגה התוכנה יסייעו לילדים ולבני נוער להתעניין יותר באסטרונומיה, ואולי אף יובילו לגילויים מדעיים חדשים בשל הנגשת המידע לציבור.

גוגל סקיי, שהושקה באוגוסט, היא המקבילה האסטרונומית לגוגל ארת', התוכנה של גוגל שמאפשרת צפייה במפות ובתצלומי אוויר של כדור הארץ. גוגל סקיי נחשבת למתחרה המרכזית של מיקרוסופט בתחום, אך לדברי מדענים, התוכנה של מיקרוסופט הרבה יותר קלה לשימוש, והתמונות בה בהירות בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully