וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן אנד ברדסטריט: פריזמה בית ההשקעות הגדול בישראל - עם תיק השקעות מנוהל בסך 50 מיליארד שקל

יעל פולק

13.5.2008 / 11:09

17 בתי ההשקעות הגדולים, מנהלים יחד נכסים בהיקף של כ-328.8 מיליארד שקל

אקסלנס נשואה מדורגת במקום שני עם 42 מיליארד שקל , פסגות מדורגת שלישית עם 40.6 מיליארד שקל וכלל פיננסים רביעית עם 34.4 מיליארד שקל. במקום החמישי מדורגת דש איפקס שמנהלת נכסים בהיקף של 28 מיליארד שקל.



17 בתי ההשקעות הגדולים מנהלים יחד נכסים בהיקף של כ-328.8 מיליארד שקל, בתי ההשקעות המדורגים מעסיקים יחד למעלה מ-3,100 עובדים.



בחינת הקטגוריות מעלה כי כלל פיננסים מוביל בקטגורית ניהול תיקי לקוחות בארץ ובחו"ל. פסגות בית השקעות מוביל בקטגורית ניהול תיקי לקוחות בישראל ובקטגורית קרנות נאמנות. אקסלנס נשואה מוביל בקטגורית תעודות סל ופריזמה מובילה בקטגורית קופות גמל.



כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים כי שוק ההון אחרי יישום החלטות ועדת בכר הוא לא השוק שהכרנו. ועדת בכר, לטוב ולרע, טלטלה את השוק, והעבירה את הכוח והעוצמה מהבנקים שניהלו את רוב הכספים של הציבור, אל בתי ההשקעות וחברות הביטוח. אלו רכשו בשנים האחרונות את חברות ניהול קרנות הנאמנות וקופות הגמל של הבנקים הגדולים.



בדן אנד ברדסטריט אומרים כי תעשיית ניהול הכספים השתנתה לחלוטין בשנים האחרונות גם בזכות מכשירים פיננסים חדשים ובראשם תעודות הסל. יצרני מכשירים אלו גייסו כספים רבים, חלק לא קטן מהם הגיע מתעשיית קרנות הנאמנות.



"הטלטלה שעבר שוק ההון בעקבות ועדת בכר טרם הסתיימה ההובלה בשוק משתנה, בתי ההשקעות צומחים תוך כדי רכישות ומיזוגים בתי ההשקעות המובילים של היום הם לא בהכרח המובילים של מחר," אומר ראובן קובנט מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל. עוד אומר קובנט "המגמה של התחזקות תעודות הסל בשנים האחרונות יוצרת סביבת עבודה משתנה ומאתגרת לחברות הפועלות בשוק ההון, העלויות לרוכש תעודת סל הן נמוכות משמעותית מהעלות ברכישת קרן נאמנות. על רקע זה, התחרות בין השחקנים בשוק ההון עולה מדרגה, ותמשיך להתחזק ב-2008. אנחנו כבר עדים להורדה בדמי הניהול על קרנות הנאמנות, אך נראה שזאת רק ההתחלה ודמי הניהול בתעשיית הקרנות ימשיכו לרדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully