וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איירבוס הודיעה על עיכוב נוסף במסירת מטוסי A380 סופרג'מבו לרוכשיהם

הדר תדמור

13.5.2008 / 11:30

החברה הודיעה כי תצליח למסור רק 12 מטוסים ללקוחות



איירבוס, יצרנית המטוסים האירופית, קיצצה את מספר המטוסים מדגם A380 סופרג'מבו המתוכננים להישלח לרוכשים השנה ל-12 מ-13 מטוסים. בשנת 2009 קיצצה איירבוס את מספר המטוסים שצפויים להישלח מ-25 ל-21. הסיבה לעיכובים נעוצה בקשיים של החברה לעבור לייצור אוטומטי.



איירבוס לא סיפקה נתונים לגבי שליחת המטוסים ב-2010. באותה השנה התחייבה החברה לשלוח 45 מטוסים ללקוחות.



באוקטובר האחרון העבירה איירבוס, שבבעלות ענקית הציוד הביטחוני הצרפתית גרמנית EADS, את מטוס ה-A380 הראשון לסינגפור איירליינס. המטוס נמסר בעיכוב של כשנתיים, לאחר שבעיות חיווט שנתגלו במטוסי הסופרג'מבו של איירבוס עיכבו את השקתו.



העיכוב במסירת האיירבוס הסב הפסדים רבים לאיירבוס ול-EADS, וגרם לגלישה של 30% מעבר לתקציב התוכנית. התקציב המקורי עמד על 12 מיליארד דולר, אך בסופו של דבר עלה לכ-15.6 מיליארד דולר. EADS דיווחה במארס על ההפסד השנתי הראשון שלה זה חמש שנים, בשל העיכובים הקשורים להשקת ה-A380.



גם מתחרתה של איירבוס, בואינג, נאלצה לעכב את מסירתו של מטוס הדרימליינר 787 ללקוחות, על רקע התקדמות איטית בהרכבת המטוס ובעיות חיווט. היום הכחישה בואינג דיווחים בעיתונות הגרמנית לפיהם חל עיכוב נוסף בייצור ה-787, לאחר שבתחילת אפריל הודיעה החברה על עיכוב נוסף - שלישי במספר - בייצור המטוס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully