וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: תשואה של 24% ב-14 שנה

נורית רוט

13.5.2008 / 12:08

שלמה רחמני טוען כי דן גלאי ובית ההשקעות סיגמא ניהלו תיק השקעות בצורה רשלנית, תוך ניגוד עניינים ובחוסר תום לב. תובע מיליון שקל

דן גלאי, מנכ"ל משותף בבית ההשקעות סיגמא, מומחה לאופציות וחבר סגל בבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטה העברית, וסיגמא פי.סי.אם השקעות, ניהלו תיק השקעות בצורה רשלנית, תוך ניגוד עניינים ובחוסר תום לב - כך נטען בתביעה על סך מיליון שקל שהוגשה אתמול לבית משפט השלום בתל אביב.

התובע, שלמה רחמני, המיוצג על ידי עו"ד רונן עדיני, טוען כי מ-93' עד 2007 ניהל אצל החברה תיק השקעות, שבו השקיע 305 אלף שקל, וכי התקשרות זו הסבה לו הפסד כספי כבד. לפי התביעה, בתום תקופת ההתקשרות של 14 שנים קיבל התובע כ-380 אלף שקל, זאת, על אף שלפי תשואת המדדים המובילים של הבורסה, היא עלתה באותה תקופה בכ-405%, ולפיכך היה זכאי לקבל 1.25 מיליון שקל.

בכתב התביעה נטען, שבהסכם ההתקשרות עם החברה נקבע כי כספיו של רחמני יושקעו באופן סולידי שאינו כרוך בסיכון רב. עוד נקבע, בהתאם להמלצתו של גלאי, כי תיק ההשקעות יכיל עד 40% מניות. ואולם, רמת הסיכון בתיקו של רחמני היתה גבוהה באופן חריג מזו שהומלצה על ידי החברה עצמה בפרסומים שונים שלה, ואף היתה מנוגדת להנחיותיו של רחמני ולבקשותיו, שכן במרבית תקופת ההתקשרות היו בתיק ההשקעות שלו יותר מ-40% מניות. לטענת רחמני, גלאי אמר לו שתיק ההשקעות ינוהל על ידו באופן אישי. ואולם, התיק לא נוהל באופן אישי על ידו ועובדה זו הוסתרה ממנו במכוון. למעשה מנהלי התיק התחלפו חדשות לבקרים ולא היה אדם מסוים שליווה את התיק לאורך זמן.

רחמני טוען שגלאי וסיגמא ניהלו את התיק ההשקעות ברשלנות, והראיה שב-2000-2006 חל גידול משמעותי בתשואות שוק ההון, אך ללא כל ביטוי בתיק ההשקעות של רחמני, שרק איבד מערכו. במשך כל התקופה, נטען, המשיכה החברה לגבות מהחשבון עמלות שונות. רחמני טוען, כי תיק ההשקעות נוהל תוך ניגוד עניינים, שכן גלאי וסיגמא בחרו להשקיע חלק ניכר מכספו בקרנות נאמנות שבניהולה או בשליטתה של סיגמא, כגון סיגמא אג"ח קרן נאמנות וסיגמא גמישה - קרן נאמנות, וזאת ללא הצדקה עניינית, ולמרות שלטענת רחמני קרנות אלה אינן נחשבות רווחיות.

עו"ד שי גרנות ממשרד אהרונסון-שר-אבולעפיה-אמודאי, מסר בשם גלאי וסיגמא: "כתב התביעה עדיין לא הומצא לידינו. עם זאת, בעבר כתב רחמני מכתבי התראה, ובהם טען טענות סרק חסרות כל בסיס. סיגמא וגלאי, השיבו בפירוט לכל הטענות האלה. חבל שרחמני בחר להגיש את תביעתו תוך ניסיון להפעיל סחטנות תקשורתית. אנו מעריכים כי מדובר בתביעה חסרת שחר, שתידחה בסופו של יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully