וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: השר רוני בר-און דרוש לחקירה בפרשת אולמרט-טלנסקי

יואב יצחק/Nfc

13.5.2008 / 12:37

יידרש להסביר האם ידע על הזרמת כספי טלנסקי לכיסוי גרעונות



שר האוצר רוני בר-און דרוש גם הוא לחקירה בפרשת אולמרט-טלנסקי. כך עולה מחומר החקירה שכבר נאסף בידי חוקרי המשטרה. השר טרם זומן ובשלב זה לא ברור האם יתרחש הדבר בימים הקרובים.



השאלה העומדת על הפרק: האם ידע השר בר-און על כיסוי הגרעונות הכספיים או חלק מהם על-ידי משה (מוריס) טלנסקי, גרעונות שנוצרו בקמפיין למען אולמרט בבחירות שהתקיימו בשנת 1998 לראשות עיריית ירושלים; ובכלל: מדוע נתן ידו לגרעונות כספיים בקמפיין, דבר האסור על-פי חוק, שכן מדובר במימון החורג מהמגבלות החוקיות.



נקדים ונאמר: בר-און הוא אחד השרים שיצאו בתקשורת להגנתו של אולמרט, בפרשה החדשה הנחקרת על-ידי המשטרה. ואולם, הוא נמנע מלגלות את דבר נגיעתו האישית לפרשה זו.



בר-און נמנה בשנת 1998 עם קומץ אישים שהפעילו עמותה למען בחירת אולמרט - ירושלים המלוכדת. בראש העמותה עמד אז עו"ד אורי מסר. בכירי העמותה, ובהם כאמור בר-און, גייסו אז מיליוני שקלים מגורמים שונים, אך עם סיום הבחירות, ולאחר שהתברר כמה מושבים מקבלת סיעתו של אולמרט - "סיעת ירושלים המלוכדת", נוצר גרעון בסך 2 מיליון ש"ח. סכום זה, רובו ככולו, נמשך באשראי מבנק דיסקונט ובמשך זמן רב לא כוסה.



העיתונאית איילת פישביין שניסתה בראשית 2006 - ערב הבחירות לכנסת ה-17 - לברר כיצד כוסה החוב, נתקלה אז בחומה בצורה של שתיקה. גם רשם העמותות נמנע אז מלחייב את העמותה מלדווח כיצד כוסה החוב ובכירי המשרד הסתפקו בכך שהעמותה פורקה. עכשיו, עם פריצת פרשת אולמרט-טלנסקי, מתברר מדוע נמנעו בכירי העמותה ממסירת דיווח; ומתברר במקביל מחדלו של רשם העמותות בנקודה זו.



על-פי הודעתו הפומבית של אולמרט במוצאי יום העצמאות, טלנסקי סייע גם בכיסוי גרעון זה, כפי שעשה במערכות בחירות קודמות. אולמרט לא מסר פירוט איזה סכום קיבל מטלנסקי, בתרומות או בדרך אחרת, אך הדגיש בהודעתו כי האחראי הישיר לכך הוא עו"ד אורי מסר. אולמרט נמנע באותו מעמד מלנקוב בשמו של בר-און, שנטל גם הוא חלק בגיוס הכספים ובהפעלת העמותה.



ל-Nfc נודע, כי באותה תקופה עסק גם בר-און בענייני כספים, לפחות בכל הקשור לגיוס תרומות והפעלת גורמי שטח בבחירות למען אולמרט. בר-און היה אותה עת אחד מאנשי סודו הקרובים של אולמרט. בין השניים היו אז, כמו היום, קשרים מצויינים, והדבר בא לידי ביטוי, מאוחר יותר, גם בתמורה: בעת שכיהן כשר התעשיה והמסחר, פעל אולמרט למינוי בינה בר-און, רעייתו של רוני בר-און, לתפקיד מנהלת הרשפ"ת, תוך עקיפת עובדי המשרד (את דבר המינוי הבלתי תקין חשפנו כאן ב-Nfc בשנת 2006). בהמשך, אולמרט שיבץ את בר-און לשר בכיר בממשלתו החדשה (שר התשתיות), תוך עקיפת אישים נוספים בקדימה. בשנה שחלפה מינה את בר-און לשר האוצר - אחד התפקידים הבכירים ביותר בממשלה, וזאת לאחר שנאמנו הקודם, ח"כ אברהם הירשזון, נאלץ להתפטר מתפקיד שר האוצר, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט על הגשת כתב אישום באשמה לגניבת כספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully