וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה!: גידול של 88% ברווח הנקי ברבעון הראשון

צמיחה של 17% בהכנסות החברה ל-24.6 מיליון ש"ח וגידול של 88% ברווח הנקי. תזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת עומד על כ-5.5 מיליון ש"ח. לראשונה תחלק וואלה! דיבידנד בהיקף של כ-30 מיליון ש"ח

וואלה!, פורטל האינטרנט המוביל בישראל, פרסמה היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2008, המצביעות על גידול משמעותי בכל הפרמטרים הכספיים. יצוין, כי החברה מציגה החל מהדו"ח הקודם הכנסות בנטו, לאחר ניכוי עמלות משרדי הפרסום.

הכנסות הרבעון הראשון לשנת 2008 הסתכמו בכ-24.6 מיליון שקל לעומת כ- 21.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2007 - גידול של כ- 17%; הרווח הגולמי הסתכם בכ- 13.6 מיליון ש"ח לעומת כ- 11.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ- 22%; הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ- 4.5 מיליון ש"ח לעומת 2.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2007 – גידול של כ- 66%; הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 3.7 מיליון ש"ח לעומת כ- 2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל - גידול של 88%; ה- EBITDA הסתכם בכ- 6.4 מיליון ש"ח לעומת כ- 4.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד – גידול של 45%.

החברה מדווחת על צבר הזמנות ממפרסמים (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) של 14.5 מיליון שקל נכון ל-31 למרץ 2008, אשר רובן יוכרו כהכנסות במהלך שנת 2008. בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון עומד על כ- 5.5 מיליון ש"ח.

דירקטוריון החברה החליט לראשונה על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות של החברה בסכום כולל של 30 מיליון ש"ח. חלוקת הדיבידנד כפופה לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות של החברה.

מנועי צמיחה: תוכן סלולרי, פרסום בחיפוש, וידאו באינטרנט

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!, אומר כי השיפור המשמעותי בתוצאות החברה נובע מהמשך הגידול בתקציבי הפרסום המועברים לאינטרנט על חשבון הטלוויזיה והעיתונות המודפסת, כמו גם מכניסתה של החברה לתחומי התוכן הסלולרי והפרסום הטקסטואלי בתוצאות חיפוש: "בתחום התוכן הסלולרי החברה השיקה בחצי השנה האחרונה עשרות ערוצי תוכן ב-WAP והגולשים שלנו יכולים לגשת לתכנים האהובים עליהם מהסלולר. בנוסף משיקה החברה בימים אלו מייל סלולרי שיאפשר לבעלי תיבות דואר אלקטרוני בוואלה! להתחבר למייל מהסלולר וגם לקבל התראות SMS כאשר הם מקבלים מייל חדש. בימים האחרונים השיקה החברה חנות לתכנים סלולרים בשיתוף עם סלקום והיא במגעים עם יתר המפעילות הגדולות להפעלת חנויות דומות".

ישועה הוסיף, כי גם תחום הפרסום מבוסס החיפוש ממשיך לצמוח. מנוע החיפוש וואלה! Search שודרג בינואר האחרון עם כניסתה של וואלה! לשיתוף פעולה אסטרטגי בתחום החיפוש עם יאהו! העולמית, ומערכת ה-Advantage משרתת אלפי מפרסמים בישראל. כמו כן, הושק מדריך האתרים של נטקס באתר ושולב בתוצאות החיפוש של וואלה! Search במסגרת הסכם שיתוף פעולה בין השתיים.

עלייה של 28% בצפיות וידאו

בנוסף, תחום הוידאו באינטרנט צומח בקצב מהיר. ישועה: "ישנה עלייה של 28% בכמות צפיות הוידאו ברבעון הראשון. מדי שבוע עולים באתר 120 אייטמי וידאו חדשים בהפקה עצמאית של וואלה! ולצד זאת, נהנים הגולשים מכ- 800 שעות וידאו בחודש של הסדרות הטובות בעולם המשודרות באתר כחלק משיתוף הפעולה עם yes. לאחרונה ניכרת מגמה ברורה של הגדלת ביקוש לפרסומות וידאו באינטרנט. העובדה שאנו מצליחים לייצר מאסה קריטית של צפיות וידאו איכותיות לצד פיתוח כלי פרסום יעילים בווידאו, גורמת לכך שמודעות המפרסמים לתחום הולכת ועולה ואנו מצליחים לשמחתנו למכור כמעט את כל מלאי הוידאו שאנו מייצרים".

ישועה צופה כי חלקו של האינטרנט בעוגת הפרסום בישראל יגדל השנה ויגיע להיקף של כ- 120-130 מיליון דולר (כולל פרסום במנועי חיפוש) גידול של כ-30% בהשוואה לשנה קודמת.

בן פלדמן, סמנכ"ל הכספים של וואלה!: "הגידול ברווחיות הוא תוצאה של הצמיחה המשמעותית בהכנסות הנובעת בעיקר ממנועי הצמיחה, ללא גידול מקביל בהוצאות התפעוליות. בד בבד, ולצד הרווחיות האמורה, החברה ממשיכה להציג יעילות תפעולית גבוהה הבאה לידי ביטוי בתזרים המזומנים החיובי שלה".

וואלה! ממשיכה לגדול בכיסוי החודשי ובכל קבוצת גיל מספר הגולשים בה הוא הגבוה ביותר

ברבעון הראשון של 2008 ממשיכה וואלה! להיות פורטל התוכן המוביל בישראל עם גידול של כ- 6% בכיסוי החודשי. כמו כן, וואלה! הינו האתר הפופולארי ביותר בישראל בקרב כל קהלי היעד כך שבכל קבוצת גיל מספר הגולשים בוואלה! הוא הגבוה ביותר בהשוואה לכל פורטל תוכן אחר. שירותי התוכן והשימושים המתקדמים בוואלה! מיועדים למגוון הגולשים הישראלים ובכל הגילאים.

בימים האחרונים הודיעה וואלה! כי שירות הדואר האלקטרוני, וואלה! דואר, החל להציע למשתמשיו אחסון דואר ללא כל מגבלת נפח. זהו שירות תיבות הדואר המקוון הראשון בישראל בעל ממשק בעברית המציע נפח אחסון ללא הגבלה ובחינם. על-פי סקר של TNS/טלסקר, שנערך במהלך חודש אפריל, כ-35% מהאוכלוסייה בישראל, בגילאי 13 ומעלה, משתמשים בשירות וואלה! דואר כתיבה עיקרית. כ-50% נוספים ציינו את וואלה! דואר כתיבת דואר משנית שלהם. הנתונים הנ"ל מצביעים על הובלת וואלה! בתחום זה ועל גידול נתח השוק שלה מאז הסקר הקודם שנערך ביוני 2007.

  • עוד באותו נושא:
  • וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully