וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי אוצר באירופה קוראים להטלת הגבלות על שכר הבכירים בעולם העסקים

סוכנויות הידיעות

13.5.2008 / 13:52

שרי האוצר של צרפת וגרמניה צפויים להוביל את המתקפה על שכר הבכירים

למרות שלא מדובר בהצעות חקיקה של ממש, השרים עשויים להציע הגבלות על מתן אופציות, בונוסים, ו"מצנחי זהב", כלומר חבילות פרישה.



פגישת שרי האוצר נערכת במסגרת יורוגרופ, מועדון חצי רשמי של שרי האוצר בגוש היורו, שאינו כולל את בריטניה. השקת המהלך ללא שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, מאפשר לשרי האוצר הגרמני והצרפתי לנסות לצבור תמיכה להצעות חוק מעין אלה. בריטניה צפויה להתנגד לכל ניסיון, שעשוי לפגוע בשכר הבכירים ולפיכך בתחרותיותה של לונדון כמרכז פיננסים.



באיחוד האירופי טרם הוצעו חוקים לרגולציה של שכר בכירים. אולם, בהולנד צפויה הצעה זו להגיע להצבעת הפרלמנט החודש. הצעת החוק ההולנדית מטילה מס בסך 30% על חבילות שכר של יותר מחצי מיליון יורו, ומגבילה את הבונוסים והאופציות ל-100% מהשכר. זהו למעשה, שיעור נמוך בהרבה מזה לו זכו סוחרים ובנקים בסיטי של לונדון בשיא בועת האשראי.



הלחץ להגבלת שכר הבכירים באירופה מגיע הן מהימין והן מהשמאל: קאנצלרית גרמניה השמרנית אנגלה מרקל, החלה לקרוא להגבלת תופעת "החתולים השמנים" בעקבות חבילת השכר של מנכ"ל פורשה, ונדלין וידקינג, בשנה שעברה, שנאמד ב-60 מיליון יורו. בהולנד מובילים את המגמה מנהיגי מפלגת הלייבור.



איקה ון דן בורג, מנהיגת מפלגת הלייבור ההולנדית בנציבות האירופית, אמרה ל"טלגרף" הבריטי: "ההתמקדות קצרת הטווח של עולם העסקים הייתה הרסנית. חברות השקעה פרטית הותירו חברות קורסות תחת חובותיהן, ואנשים כועסים מאוד על מה שקרה. אנו רוצים לשלוט ברמות המינוף, ולוודא שהחברות יאולצו לקחת על עצמן את הסיכונים".



מנגד, אמרה ל"טלגרף" רות לי, העומדת בראש ארגון גלובל ויז'ן הקורא להפחתת ההשתתפות הבריטית באיחוד האירופי, כי: מבקריה של תעשיית הפיננסים של לונדון מנצלים את משבר האשראי על מנת להוביל שינויים שיגדילו את השפעתו של האיחוד האירופי על מדיניות כלכלית. "בריסל חיכתה לרגע הזה, וברור שהם מקיימים את הפגישה ביורוגרופ, שם הם יכולים להכין את הקרקע למהלך", ומוסיפה כי "אף אחת מההצעות האלה לא תתרום לאירופה, אלא רק תדחוף עסקים להונג קונג, סינגפור וארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully