וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורבס ממליצים: Illumina, Anadigics

פורבס

13.5.2008 / 14:00

נקודת השפל של שוק הוא כמו לידה, לעולם לא ניתן לחזות את הרגע שזה יתרחש אך כשזה מגיע זה תמיד כואב וברגע שזה מסתיים ישנה הרגשת הקלה. מרץ 2008 היא אותה נקודת שפל בשוק. כפי ששמנו לב בחודש שעבר מניותיהן של חברות קטנות בצמיחה גבוהה היו הכי זולות בעשור האחרון. על

מרץ 2008 היא אותה נקודת שפל בשוק. כפי ששמנו לב בחודש שעבר מניותיהן של חברות קטנות בצמיחה גבוהה היו הכי זולות בעשור האחרון. על כן בתיק ההשקעה שלנו נמצאות ארבע מניות אשר צמחו למרות נקודת השפל הכלכלי במרץ.



Illumina - הגיע לפסגות חדשות כאשר דווחה על שיא חדש ברווחיה. הכנסות החברה עלו ב- 69 אחוז ורווחי החברה עלו ב-21 אחוז, עלייה של 75 אחוז משנה לשנה. חברה זו מייצרת מכונות יקרות "רצף גנטי" וחומר הגורם לריאקציה כימית המניע את המכונות. המכונות נמכרות למעבדות מחקר ולארגונים קליניים העורכים ניסויים מחקריים. מכוונותיהן בעיקר מסייעות למה שקרוי "תרופות אישיות".



הכלים של Illumina משמשים לבדיקת יעילות של תרופות שונות על אנשים שההרכב הגנטי שלהם שונה במקצת. לדוגמא תרופה של סרטן מסוים יש השפעה טובה יותר על אנשים עם די.אן.אי מסוים.בתום המחקר רופא עם מפה גנטית יכול לבצע החלטות יותר מדויקות לגבי קביעת מרשמים לחולי המחלות השונות.



חברת Illumina מתחרה נגד Affymetrix. באופן מפתיע, מניותיה של המתחרה לא הגיעו לציפיות האנליסטים ברבעון הראשון. הסיבה שהמתחרה לא נשאה פירות כמוIllumina הינה הנהלתם הכושלת. מה שמשעשע הוא, שIllumina עברה את ציפיות האנליסטים באותה סביבה ובאותו זמן שמתחרתה נפלה.



Anadigics - דוגמה לחברה טכנולוגית אחת מיני רבות שמתחילה לחזור מהמתים. לאחר נפילה מ-19 דולר באוקטובר 2007 ועד 6 דולר בפברואר 2008, צפי האנליסטים למניות החברה היה אסון. ברם, נפילה ארוכת טווח לא התרחשה. החברה דווחה על עלייה של 50 אחוז לעומת הרבעון הראשון של אשתקד. רווחי החברה הגיעו לשיא חדש של 74 מיליון דולר. הנהלת החברה חוזה שברבעון השני יעלו רווחי החברה לשיא חדש של 77-79 מיליון דולר. ביום שדווח על הרווחים, המניות זינקו ב-33 אחוז. למרות ההצלחה הגדולה של החברה, ב-11 דולר למניה המניות עדיין יחסית זולות וזוהי הזדמנות לרכושן.



שתי חברות מופיעות ברביעיית המניות שאני ממליץ לרכוש: VisionChinaMedia חברה זו שבסיסה בפקין, מפעילה יותר מ-49,000 טלוויזיות דיגיטאליות באוטובוסים, רכבות תחתית ורציפי רכבות. מוצריהם מתפרשים על 15 ערים ברחבי סין. הם מסייעים לחברת Yum Brandsאשר בבעלותה חברות כמו KFC ו-Pizza Hut. כמו גם לחברות אחרות.



רווחי החברה ברבעון הראשון של שנת 2008 גדלו ב-304 אחוז עד ל-14 מיליון דולר. 8 סנט רווח למניה- מעל התחזיות של האנליסטים. בשלב שה מניותיה עדיין זולות לקניה ולכן אני ממליץ על רכישת מניותיהן של חברה זו.



Baidu.com- החברה השנייה שאני ממליץ מסין והחברה שסוגרת את הרביעייה. מנוע חיפוש זה (Baidu.com) דווח על עוד רבעון מעולה, וגידול הכנסות של 125 אחוז. וצמיחת רווחים של 93 אחוז. חברה זו הינה המובילה במנועי החיפוש בסין וכמובן שסין ככלל היא השוק עם הצמיחה הגבוהה בעולם. מחיריה של מניות Baidu הו בהחלט לא זולים, אך יש לזכור את Google ב-2004 שמניותיה מאז הרקיעו שחקים. מכאן, שזוהי הזדמנות לרכוש מניות מחברה זו בטרם צמיחתה תהיה כל כך גדולה שמעטים יוכלו להרשות לעצמם לרכוש את המניות של מנוע החיפוש המוביל והגדול בסין.



לסיכום: חברות רבות יחוו האטה בהמשך השנה אך, אל תטעו בהנחה שכל הזדמנויות ההשקעה אינם כדאיות.במקרים מסוימים כמו שראינו לעיל, העסקים פורחים ואין שום סימנים להאטה אלא ההפך הוא הנכון. על כן, זה הזמן לקנות את מניותיהן של חברות אלה במחירי הנחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully