וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבעון הראשון של הפועלים יהיה "רבעון אבוד"

טל לוי

13.5.2008 / 15:12

כך מעריך אנליסט הבנקים של כלל פיננסים, יובל בן זאב. "הבנק ירשום ברבעון הפסד גבוה מאד שאין ביכולתנו לאמוד, בגין תיק הנכסים מגובי המשכנתאות"

"הרבעון האבוד". כך מכנה אנליסט הבנקים של כלל פיננסים, יובל בן זאב, את הרבעון הראשון של בנק הפועלים. "להערכתנו" כותב בן זאב "הבנק ירשום ברבעון הפסד גבוה מאד שאין ביכולתנו לאמוד, בגין תיק הנכסים מגובי המשכנתאות". הפועלים צפוי להציג "רווח מנוטרל" של 660 מיליון שקל שיבטא תשואה להון של כ-14.8% ובן זאב מעריך כי מדובר בקירוב לרווח המייצג של הבנק. הבעיה צפויה לצוץ, כאמור, מהשקעה של הבנק בתיק אגרות החוב.

עד כה רשם בנק הפועלים הפסד של כמיליארד דולר מהשקעה באפיק זה: 300 מיליון דולר ירדו מדו"ח הרווח וההפסד ופירוש הדבר כי מדובר בהפסד קבוע ואילו יותר מ-700 מיליון דולר הופרשו לקרן הון ופירוש הדבר כי הבנק מאמין שמדובר בירידה זמנית בלבד. השאלה העיקרית כעת נוגעת לגורלו של הכסף שהופרש לקרן ההון והאם הבנק יכיר בחלק מההפסדים כקבועים ולא רק כירידת ערך זמנית. בכלל פיננסים מציינים כי אין כלים להערכת ההפסד אולם סכום של 200-300 מיליון דולר נראה סביר.

בכלל פיננסים מעריכים כי "הבנק צפוי להכיר בהפסדים כבדים בגין תיק זה כבר ברבעון הקרוב או ברבעון השני של 2008". הסיבה לכך היא מעורבות המפקח על הבנקים שדרש מהבנק להכפיל את ההון שהבנק מקצה כנגד תיק אגרות החוב. פירוש הדבר כי המפקח על הבנקים מביא לפגיעה משמעותית בתשואה על ההון על השקעות אילו ולמעשה כופה על הבנק למכור את הנכסים ולהכיר באופן מיידי בהפסד.

בן זאב סבור כי גם אם הבנק לא ימכור מייד את הנכסים אלא יבחר לחכות לעיתוי טוב יותר – מכירת התיק עדיין תתבצע בחודשים הקרובים כך שהבנק יכיר בהפסד הזמני ויראה בו הפסד קבוע. בשבועות האחרונים רוחשות שמועות רבות באשר לגורלו של תיק ההשקעות של הפועלים. מסקנה נוספת של בן זאב היא שהבנק יודיע על דחיית הדיווידנד שהוא מחלק למשקיעים ובמודגש: דחייה בלבד ולא ביטול. המלצתו של בן זאב אמנם נותרת לפי שעה על "תשואת שוק" אולם מחיר היעד למניה עומד על 20.5 שקלים שהם 37.5% יותר ממחירה הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully