וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכוננו לעוד התמוטטויות של בנקים

Cnn Money

13.5.2008 / 16:40

בנק קטן במדינת ארקנסס (Arkansas) נסגר לאחרונה מסיבות היותו רעוע ולא בטוח. יותר ויתר בנקים, צפויים לגורל דומה.

הבנק ANB Financial , בנק קטן במדינת ארקנסס נפל. אנו צריכים להיאחז חזק כאשר עוד בנקים עלולים להסגר.



ANB, בנק פרטי שבסיסו בעיר האם של Wall-Mart בנטוביל, נסגר ביום שישי שעבר ע"י הרשות לפיקוח המטבע (OCC),רשות שהיא מחלקה במשרד האוצר ואחראית על ויסות הבנקים בארה"ב. כפי הנראה ANB נקלעה לקשיים ע"י מתן הלוואות לפרויקטים של בנייה במדינות השכנות איידהו וויומינג ויוטה. ככל הנראה, הבנק הפסיד הון כאשר לא ניתן היה להחזיר את ההלוואה ועל כן התמוטט.



האם עוד בנקים ייפלו? ANB הינו הבנק השלישי שמתמוטט השנה וזה מזכיר לנו שמלבד בנקי השקעות במשקל כבד כמו Bear Stearns, מוסדות פיננסיים רבים נלחמים בעקבות משבר הסאבפריים שמחולל אי סדר בשוק המשכנתאות ובשוק האשראי.



צ'יפ מקדונלד, שותף ב-Jones Day (משרד עורכי הדין שמתמחה בשוקי הון), טוען:"אנו בראשיתה של המערכה, בנקים ציבוריים עוד דווחו על רווחים ברבעון הראשון. על כן, המלחמה עוד ארוכה וברגע שהבנקים הציבוריים נפגעו נבין שהמצב הרבה יותר חמור.



ע"פ ה-Federal Deposit Insurance Corp (FDIC) סוכנות הביטוח הממשלתית בארה"ב המבטחת פיקדונות של הבנקים עד מאה אלף דולר, 76 בנקים מצויים במצב הקרוי על פי הארגון:"מוסדות בעייתיים" החל מסוף דצמבר.



מקדונלד סבור כי הוא לא יתפלא עם הדיווחים של סוף רבעון של FDIC לא יראו על מאה או יותר "מוסדות בעייתיים". מקדונלד סבור שגם הבנקים הגדולים כמו Brea ו- Fremont Generalהם תחת סכנה של התמוטטות בעיקר לאור העובדה שהם מלווים גדולים בסאבפריים.



Fremont קיבל הוראה מ-FDIC במרץ לגייס עוד הון או למצוא קונה. הם הסכימו למכור חלק משירותי המשכנתאות שלהם לשלוחה של .Goldman Sachs למרות זאת ביום שישי האחרון Fremont הזהירה שתצטרך להכריז על פשיטת רגל. מקדונלד טוען ש-Freemont בצרות. זה לא קל למכור או לגייס הון בזמן כה קצר.



מה פרוש כל ההתפתחויות הנ"ל למשקיעים ולצרכנים? ה-OCC וה-FDIC מוכרחים לסגור בנקים ורשויות פיננסיות שהתמוטטו ולמכור את הפיקדונות ל"כל הקונה זוכה"



אין בשורות טובות לצרכנים ולבעלי המניות. התקווה היחידה היא שהתמוטטותם של עוד בנקים, תוביל למערכת פיננסית יעילה יותר. בריאן המילטון יו"ר Sageworks, חברה המתמחה במחקר מידע פיננסי טוען כי ב-1980 נפילתם של בנקים רבים אכן שינו את המערכת הפיננסית וייעלו אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully