וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית נגד אוונט וסופר פארם: הסתירו מהציבור את סכנות הימצאות ביספינול A בבקבוקים שהן משווקות

רוני לינדר-גנץ

13.5.2008 / 16:40

לטענת התובעים, העובדות היו ידועות לחברות זמן רב



שבועיים לאחר שמשרד הבריאות יצא עם הנחיות בטיחות חדשות לשימוש בבקבוקי האכלה לתינוקות המכילים את החומר ביספינול A - בעקבות חשש לנזק בריאותי, מוגשות היום שתי תביעות ייצוגיות בסך כולל של כ-90 מיליון שקל נגד חברות המשווקות את הבקבוקים: "פיליפס אוונט" - משווקת בקבוקי אוונט ו"סופר פארם" - משווקת בקבוקי לייף.



בתביעות נטען כי החברות "מסתירות ואינן מגלות ולו ברמז, כי החומר הכימי ביספינול A המצוי בבקבוקי ההאכלה, עלול לדלוף למזון ו/או למשקה התינוק, ואף לא מצאו לנכון לעדכן את הצרכנים במלוא הוראות הבטיחות המתחייבות מכך". כמו כן מבקשים התובעים להורות לחברות לשנות את אריזות המוצרים או את ההוראות לצרכן, "כך שינתן גילוי הולם לצרכנים".



לטענת התובעים, הנחיות משרד הבריאות מלפני שבועיים אינן הוראות חדשות אלא רענון הוראות שיצאו כבר בשנת 2006, כך שהעובדות היו ידועות לחברות מזה זמן רב.



התובעים, המיוצגים על ידי עורכי הדין ליאור צמח ואמיר שאשא ממשרד צמח-שאשא, טוענים עוד בכתב התביעה כי "נראה שהסתרת העובדות הנ"ל, נועדה להמשיך ולאפשר מכירת הבקבוקים, על ידי שלילת זכות הבחירה וההחלטה בנושא כה מהותי... ככל הנראה גם הנתבעות האמינו, כי לו יפרטו בפני ההורים את שמתחייב בהתאם להוראות הדין, מעטים ההורים שיבחרו לרכוש את מרכולתן".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully