וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופת המזומנים הגדולה של אורבוטק עשויה לשמש להצפת ערך עבור המשקיעים

אופנהיימר

13.5.2008 / 17:30

תוצאות אורבוטק הציגו התקדמות ניכרת בפעילות בתחום הצגים השטוחים (FPD), פעילות שהפגינה חולשה במהלך השנה שעברה, אך כעת מושפעת לטובה מהתאוששות בהזמנות יצרניות הצגים השטוחים, המגדילות את ההשקעות הקפטליות


האיזון בין שני תחומי פעילותה העיקריים, ה-FPD וה-PCB, מאפשר לאורבוטק לשמור על יציבות בהכנסותיה ולהקטין את התנודתיות בפעילותה. המצב מקל על ניהול הצמיחה, אך עשוי להוות סיכון בעתיד, במידה ושני התחומים יתחילו להתנהג במתאם גבוה יותר. מהלך התחזקות השקל לעומת הדולר האמריקאי מוביל לגידול בהוצאות אורבוטק, היות וחלק ניכר מהוצאותיה (במיוחד במחקר ופיתוח) הנן נקובות בשקלים. בינתיים, החברה מצליחה להתמודד עם תופעה זו, בזכות הגידול במחזור המכירות ובשיעור הרווח הגולמי, אך המשך מגמת החלשות הדולר עלולה להעיק על רווחיותה העתידית.



אנו משמרים את המלצת PERFORM על מניית אורבוטק, הנסחרת במכפיל רווח של 22 לשנת 2008 (במכפיל של 16 לתחזית 2009). מכפיל זה הנו גבוה יחסית לענף הציוד לתעשיית האלקטרוניקה ואף למדד ה-S & P 500 הרחב, מצב חריג במיוחד לחברה בעלת פעילות מחזורית, הפונה לשווקים בוגרים. אנו מציינים כי קופת המזומנים הגדולה של אורבוטק, של למעלה מ-200 מליון דולר, עשויה לשמש להצפת ערך עבור המשקיעים, הן בפעילות ה-M&A והן באמצעות רכישה עצמית של מניותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully