וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים שלדון אדלסון העיד היום בפני חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בפרשת אולמרט

TheMarker

13.5.2008 / 19:57

אדלסון נשאל האם התבקש על ידי אולמרט לפעול לרכישת מיני ברים של חברה בבעלות טלנסקי לבתי המלון שלו

במקביל, חוקרי יאח"ה פשטו היום על משרד התמ"ת בירושלים והחרימו מסמכים שעשויים להביא לגילויים חדשים בחקירת החשדות נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט.



אתמול ערכה המשטרה חיפוש במשרדי עיריית ירושלים, בניסיון לאתר ממצאים על סיוע לכאורה שהעניק אולמרט לטלנסקי, בתמורה לכספים שנתן לו האחרון, לפי החשד. בין היתר, המשטרה בודקת אם כשכיהן כראש העיר ירושלים, אולמרט אילץ את העירייה להציב פסי האטה ברחוב בו מתגוררים ילדיו ונכדיו של טלנסקי, לאחר שזה ביקש ממנו לכאורה סיוע בנדון.



שני חוקרי המשטרה ערכו חיפושים באגף התחבורה
והתשתיות בעירייה, בלשכת מהנדס העיר ובמשרדי ועדת התכנון והבנייה העירונית. זאת, בניסיון לאתר תמורה כלשהי שסיפק כביכול אולמרט לטלנסקי, בתמורה לסיוע כספי נדיב שזה העניק לו לאורך שנים. המשטרה בודקת אם אולמרט העניק הטבות או סיוע לטלנסקי בעת שכיהן כראש העיר, בין 1993 ל-2003, אבל גם אם הפעיל את השפעתו על עובדי העירייה לאחר שעזב את התפקיד ומונה לשר התמ"ת.



החיפוש נעשה כחלק מהחקירה החדשה נגד אולמרט, באשר לחשד לפיו קיבל מטלנסקי או דרכו, בניגוד לחוק, מאות אלפי דולרים כשכיהן כשר התמ"ת (בין 2003 ל-2006) וכראש העיר ירושלים. אולמרט טוען כי קיבל את כל הכסף באופן לגיטימי, כתרומות למימון מערכות בחירות בהן התמודד.



הוא טען כי מי שטיפל בכספים היה מקורבו, עו"ד אורי מסר, שגם הוא נחקר בפרשה. חשודה נוספת היא מנהלת לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, שהיתה שותפה לקבלת הכספים, על פי החשד.



מקורות המעורים בחקירה מסרו, שעד כה לא נמצאה כל עדות לכך שאולמרט העניק סיוע ממשי לטלנסקי, שיכול להתפרש כמתן תמורה לסכומי הכסף שזה העביר לו במשך השנים.



עם זאת, המשטרה לא שוללת את האפשרות שטלנסקי, החשוד במתן השוחד, העביר את הכסף מתוך ציפייה שכשיבקש בעתיד סיוע - למשל, בקידום עסקיו בישראל - אולמרט יקדם את ענייניו בדרכים פסולות. גם להערכה זו של המשטרה אין עדיין ביסוס, בין היתר משום שטלנסקי מכחיש שיש לו עסקים בישראל או תוכניות לפתח עסקים כאלה.



המשטרה מעריכה, שהחיפושים בעירייה עשויים לשפוך אור גם על תנועות הכספים שהעביר טלנסקי לאולמרט. במקביל לחיפושים בעיריית ירושלים, טלנסקי נחקר אתמול פעם נוספת במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה, בהמשך לחקירות אחרות שעבר בשבועות האחרונים.



מקורות במערכת אכיפת החוק הביעו חשש, שלוח הזמנים העמוס של ראש הממשלה עשוי לעכב את המשטרה מלחקור אותו פעם נוספת על חלקו בפרשה.



אולמרט יהיה טרוד השבוע באירוח נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש ומנהיגים אחרים שיבואו לישראל, ומאוחר יותר הוא אמור לנסוע לפגישות מדיניות במצרים.



החוקרים קיוו לחקור את אולמרט עוד לפני העדות המוקדמת שייתן טלנסקי בתוך כשבועיים בבית המשפט המחוזי בירושלים, כדי שבעת העדות של טלנסקי, יוכלו לבסס את החשדות נגד אולמרט על סמך הדברים שאמר בחקירתו.



בשל מעמדו ותפקידו, ראש הממשלה יכול לקבוע את מועד חקירתו.



ככל הנראה, טלנסקי עתיד לשוב לארה"ב ב-21 במאי.



מקור המעורה בחקירת ראש הממשלה אמר אתמול, ש"אם לא יתאפשר לחוקרים לגבות מאולמרט עדות מעמיקה עוד לפני העדות המוקדמת של טלנסקי, אין ספק שהדבר יפגע קשות ביכולתנו למצות את החשדות המיוחסים לו ולגבש ראיות משמעותיות מספיק בפרשה".



בימים הקרובים, המשטרה עשויה לחקור שוב את מסר ואת זקן, ואף לערוך עימות ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully