וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בוועידת הנשיא: "לולא חמאס היתה קמה כבר מדינה פלסטינית"

עידו סולומון

13.5.2008 / 20:47

פרס: לו התקבלה החלטת האו"ם על שתי מדינות לשני עמים לא היה צריך לחכות 60 שנה כדי לעשות זאת מחדש

"זו הצדעה נהדרת למדינת ישראל", אמר פרס. "להרבה אנשים יש ספקות לגבי עתיד המדינה הזאת. וראו מי בא אלינו: גדולי העולם מכל קצותיו ויבשותיו, מרצונם, באו להצדיע למדינה הזאת שנאבקת ונאבקה קשות. ישראל הוכיחה שני דברים: כשצריך אפשר לנצח; וגם כשמנצחים אנחנו רוצים להיות עם שוחר שלום".



"לא אסקור את העבר", אמר הנשיא. "רק אומר: מה שיהיה בעתיד יכול היה להיות בעבר. אילו כל הנוגעים בדבר היו מקבלים את החלטת האו"ם על הקמת שתי מדינות לשני עמים לא היה צריך לחכות 60שנה כדי לעשות את זה מחדש.



"60 שנה בהן איבדנו אנשים, ילדים שלנו ושל הערבים. אנשים צעירים, נשים, משפחות שידעו שכול ויגון. לצערי אי אפשר להחזיר אותם לחיים אבל דבר אחד למדנו: אין לנו זכות לדחות את השלום הרצוי לכל העמים. אין לנו רישיון כזה. כל המנהיגים היושבים כאן, מהארץ ומחו"ל, רוצים למלא את חובתם לקרב את השלום עד כמה שאפשר".



אבל לוועידה הזו גם תפקיד אחר", הוסיף פרס. "תקופה אחת הסתיימה ואחרת באה. התקופה שבה האדם התפרנס מהאדמה נגמרה. המדע יותר חשוב מהאדמה. מה שאפשר להפיק מהלא ידוע עולה על הידוע. לא הייתי מודד ארץ רק לפי מספר הקילומטרים שלה ולפי מספר אזרחיה, אלא לפי מספר המשכילים, המדענים, על הרצון של העם לגלות את החדש, להתמודד ולדעת שגם עם קטן כעמנו, יכולתו גדולה מנחלתו.



"אל תסתכלו על איומי העבר אלא על סיכויי העתיד. כל אחד יכול לתרום ליצירת עתיד לילדים של כולנו. אלה שנולדו ואלה שיוולדו. לכל האזרחים ללא הבדל דת או גזע. זהו עולם חדש ויש לנו זכות לקבלו במאור פנים".



"שמי המזרח התיכון מונעים באמביציה איראנית שנועדה להשתלט על האזור כולו", קבע פרס. "לטרור אין בשורה. הוא מחאה ללא עתיד".



פרס ציין כי הסכנה האיראנית מתחילה בשני מקומות: "בלבנון, שם היא הורסת את אחדותה ושלומה ולא תורמת דבר לעתיד. ובעזה, שם שוב בוצת קנאים קיצונית אינה מאפשרת להקים מדינה פלסטינית. לולא חמאס היתה קמה כבר מדינה פלסטינית".



ועידת הנשיא היא הכנס הגדול ביותר שנערך אי פעם בישראל, בהשתתפות 13 ראשי מדינות, 2,000 מוזמנים רשמיים וכ-3,500 אורחים שישתתפו באירועי הגאלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully