וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר הבריטי נכנע ללחצי החברות: לא יחיל שינויים מרחיקי לכת בחוקי מס החברות

סוכנויות הידיעות

13.5.2008 / 11:23

חברות גדולות איימו לעזוב את בריטניה באם יוגדל מס החברות



משרד האוצר הבריטי נכנע ללחצי חברות והחליט לצמצם את השינויים שאמורים היו להיערך בחוקי מס החברות בבריטניה. לאחר איומי חברות כי בכוונתן לעבור לשווקים בהם חוקי המס ידידותיים יותר, אישר משרד האוצר כי תכניות המס שונו פעם נוספת, זאת לפי דיווח עיתון "טיימס" הלונדוני.



דובר משרד האוצר הבריטי אמר ל"טיימס" כי "הקשבנו ודנו בהצעות ביחד עם גורמים עסקיים בכירים, ועמדתנו השתנתה במידה ניכרת לעומת שנה שעברה". בקיץ שעבר הציע משרד האוצר שינויים על מנת להתאים את חוקי המס של בריטניה לעידן הגלובליזציה - ביניהם הצעה למיסוי רווחים ממדינות זרות, גם אם הכספים אינם מועברים לבריטניה. ככל הנראה ויתר משרד האוצר על תכנית זו. נסיגה מעמדה זו מהווה מכה נוספת לממשלת גורדון בראון, שר האוצר הקודם של בריטניה.



בעקבות ההצעות קמה צעקה בקרב חברות בינלאומיות גדולות. מנכ"ל ענקית הפרסום WPP, סר מרטין סורל, איים להעביר את מטה החברה לארץ אחרת. חברות נוספות מתחומי התרופות והפיננסים השמיעו איומים דומים.



לטענת איחוד איגודי העובדים של בריטניה (TUC), עסקים בבריטניה משלמים הרבה פחות משיעור מס החברות הקבוע בחוק כיום - 28% - כשהממוצע עומד על 22%. יצרנית הסיגריות בריטיש אמריקן טובאקו (BAT) למשל, כלל לא שילמה מס חברות בבריטניה בשנה שעברה, אף כי רשמה רווח לפני מס בסך יותר מ-3 מיליארד ליש"ט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully