וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הסטארט אפ VBL השלימה גיוס של 40 מיליון דולר

פז וייסמן

13.5.2008 / 22:54

החברה עוסקת בפיתוח תרופות לטיפול בדלקות וסרטן

אנשי החברה מעדיפים לשמור על פרופיל נמוך, אולם לפי חברת המחקר IVC-ONLINE, החברה גייסה בעבר כ-25 מיליון דולר, כאשר חלק מהכסף הגיע מקרנות הון הסיכון אורום (Aurum Ventures MKI), של מוריס קאהן, פיטנגו וחברת הפרמצפטיקה הישראלית "טבע". כמו כן ידוע כי החברה הוקמה בשנת 2000, ומעסיקה כ-24 עובדים.



לפי גורמים הקשורים לחברה, נמסר כי לחברה שתי תרופות שונות לחלוטין, שהמובילה מבחינה עסקית היא תרופה המטפלת בסדרה של גורמים למחלות לב ובטרשת עורקים (CI202). הטיפול שהיא מציעה שונה מהטיפול המקובל היום, שכן היא לא טפלת בכולסטרול, אלא בדלקות החיצוניות לעורקים.



בגילאים מתקדמים אותן דלקות מתפרצות לתוך העורקים. התרופה של VBL מאפשרת לשלוט ברמת הדלקת הנמצאת בעורקים. בפועל התרופה תהיה משלימה לתרופות לצמצום כולסטרול, כמו התרופתה של חברת פייזר בשם Lititor, שנמכרת ב-13 מיליארד דולר בשנה.



המוצר השני של החברה הוא תרופת עזר למחלת הסרטן, הנמצאת בשלבים מתקדמים, אשר מקבלים אותה בצורה של זריקה. לתאים בגוף יש תכונה שהם מתחלפים כל תקופה מסוימת, פרט לתאי כלי דם ותאי עצב. תאי כלי הדם לא מתחדשים, אולם גידולים סרטניים כן מסוגלים ליצור תאים חדשים באופן אוטונומי, התרופה של VBL מסוגלת להבדיל בין תאי כלי דם טובים, ובין תאי כלי דם של גידולים סרטניים.



הכסף שגוייס בסבב הנוכחי ישמש את החברה לצורך המשך ביצוע סידרת ניסויים במוצריה. שכן התרופה CI202, קרובה למעבר משלב ראשון של ניסויים קליניים לשלב השני של ניסויים קליניים, מה שמצריך מהחברה גיוס כסף נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully