וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש גז במו"מ עם האחים עופר לאספקת גז מעזה

הארץ

17.10.2001 / 7:23

חברת האחים עופר שולטת בחברת כי"ל, שצפויה להיות צרכנית הגז התעשייתית הגדולה בישראל. כמו כן מקימים האחים עופר תחנת כוח מסוג טורבינת גז ברמת חובב, בהספק של 370 מגהווט, שתפעל על גז טבעי

מאת עמירם כהן

חברת האנרגיה הבינלאומית בריטיש גז (BG) מנהלת בחודשיים האחרונים משא ומתן עם גורמים עסקיים בישראל לאספקת גז טבעי מעזה. בין השאר מנהלת החברה מגעים עם חברת החשמל, האחים עופר וגורמים תעשייתיים אחרים הצפויים לרכוש גז טבעי.

חברת האחים עופר שולטת בחברת כי"ל , שצפויה להיות צרכנית הגז התעשייתית הגדולה בישראל. כמו כן מקימים האחים עופר תחנת כוח מסוג טורבינת גז ברמת חובב, בהספק של 370 מגהווט, שתפעל על גז טבעי.

על אף שחברת החשמל החליטה לרכוש גז טבעי משני ספקים (קבוצת ים תטיס וחברת הצינור הישראלית מצרית EMG), צפויה החברה לחפש בעתיד ספק גז שלישי כדי להבטיח לעצמה אספקת גז סדירה להמשך פיתוח משק החשמל.

שוק הגז היחידי המובטח היום לעזה, הוא תחנת כוח בהספק של 140 מגה-ואט שמקימה חברת אנרון האמריקאית בעזה. אלא שתחנת כוח זו תצרוך כמות קטנה בלבד ממאגר הגז במימי עזה, שהוא הגדול ביותר שהתגלה עד כה מצפון למצרים ומכיל 40-45 מיליארד מ"ק.

הכמות המינימלית של גז טבעי שיש למכור כדי שהקמת מערכת הפקה לגז הטבעי בעזה תהיה כדאית, היא 1.5 מיליארד מ"ק לשנה. תחנת הכוח בעזה תרכוש כ-0.1 מיליארד מ"ק גז טבעי לשנה. לקידוח הגז של BG בעזה שותפים גורמים עסקיים פלשתינאים המקורבים לרשות.

דוברת BG בישראל אישרה כי החברה מנהלת מגעים עם גורמים בישראל, במטרה למכור להם גז מקידוחי החברה בעזה, ומקידוחים אחרים במזרח הים התיכון. עוד אמרה הדוברת כי ל-BG רזרבות גז גדולות, שיכולות להוות מקור לאספקה סדירה למפעלי התעשייה בישראל, ולחברת החשמל.

הדוברת סירבה להתייחס לידיעה, כי אם לא תמצא BG שוק באזור לגז שלה מעזה, היא תשווק אותו דרך מצרים לאירופה, בצורת "גז טבעי מקורר" (LNG). BG מקימה במצרים בימים אלו, בהשקעת ענק, מתקן להפיכת גז טבעי ל-LNG. תהליך הפיכת הגז ל-LNG מייקר אותו, אך מאפשר את הובלתו למרחקים גדולים יותר.

חברת החשמל הכחישה כי מתקיימים מגעים עם בריטיש גז לרכישת גז ממנה כספק שלישי. דובר החברה לישראל, בעלת השליטה בכי"ל, אמר בתגובה כי החברה לישראל, באמצעות כי"ל, נמצאת בשלבי החלטה לגבי יבוא גז למפעלי ים המלח: "נציגי הקבוצה מקיימים קשר עם כל מציע פוטנציאלי בתחום הגז, וההצעה בעלת התנאים הטובים ביותר לאספקה והולכת הגז למפעלי החברה בים המלח, תתקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully