וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים יגייס מיליארד שקל בכתבי התחייבות

שרון שפורר

14.5.2008 / 9:05

הגיוס יעזור לבנק לשפר את יחס הלימות ההון לאחר הפסדים בנכסים מגובי משכנתאות



יגייס בתקופה הקרובה מיליארד שקל. הגיוס יתבצע במכשיר פיננסי דמוי איגרות חוב המכונה כתבי התחייבות נדחים. בניגוד לאיגרות חוב רגילות, בכתבי התחייבות נדחים הגיוס מגדיל את הון הבנק.







הגיוס אינו קשור ישירות לתיק האג"ח מגובות הנכסים של הפועלים שהניב לו הפסדים כבדים, אלא לתוכנית האסטרטגית שלו לשיפור יחס הלימות ההון. זאת בדומה לענף הבנקאות כולו, שמגייס הון בשל הדרישות החדשות של הפיקוח על הבנקים להגיע ליחס הלימות הון של 12% לעומת כ-11%-10% בענף כיום. יחס הלימות הון מייצג את ההון שעל הבנק לשמור כביטחון לנכסי הסיכון בבנק ובעיקר לאשראי שהוא מעניק ללקוחותיו.



התוכנית האסטרטגית של הפועלים היא להציג יחס הלימות הון של 12% עד סוף 2009, לעומת 10.3% בסוף 2007. הפועלים יצטרף לבינלאומי, ו שגייסו יחד בכתבי התחייבות נדחים הון בסך 4 מיליארד שקל מתחילת 2008.



אף שהגיוס היה מתוכנן זה זמן, הוא יעזור לבנק לשפר את יחס הלימות ההון שלו, שנפגע בעקבות ההשקעה בנכסים מגובי משכנתאות בארה"ב.



בגיוס האחרון של הפועלים בכתבי התחייבות נדחים היה מרווח הריבית שהבנק התחייב לשלם 0.7% מעל הריבית שמשלמות אג"ח ממשלתיות, אך כעת, לפי ההערכות, הבנק ייאלץ הבנק לשלם 1.1%-1.2% מעל הריבית באג"ח הממשלתיות. הסיבה העיקרית לכך היא השינוי במצב השוק מאז הגיוס האחרון והירידות באיגרות החוב הקונצרניות (עלייה בתשואות). בנוסף, הורדת אופק הדירוג לבנק לשלילי על ידי חברות הדירוג מודיס ומעלות באחרונה עשויה אף היא להשפיע על המרווח.



הפועלים יודיע ככל הנראה עד סוף מאי (עד לפרסום התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2008) על תוכניותיו לגבי תיק האג"ח מגובות הנכסים שלו. אם הבנק ימכור את התיק, ייתכן שאופק הדירוג שלו ישוב להיות נייטרלי כפי שהיה קודם לכן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully