וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל תתבע את המוסד לתקינה חשבונאית בגין המעבר לדו"חות נומינליים

הארץ

17.10.2001 / 7:43

מקור בלשכת רואה"ח: המעבר לדיווח בדו"חות נומינליים יחייב את החברה לרשום הפסדים של מאות מיליוני שקלים בשנה, שיחייבו את החברה לדרוש מרשות החשמל להעלות את תעריפי החשמל בכ-15%

מאת עמירם כהן

בדיון שהתקיים אתמול בלשכת מנכ"ל חברת החשמל, יעקב רזון, בהשתתפות היועצים המשפטיים של החברה, דוד יהב ויהושוע (שוקי) חורש, ורואה החשבון של החברה, הוחלט לתבוע מהמוסד לתקינה חשבונאית את ההפסדים שייגרמו לחברה בגין חיובה לעבור לדיווח נומינלי, בהתאם לתקן מספר 12 של המוסד.

המוסד לתקינה הוא גוף הכולל נציגים מרשות ניירות ערך ולשכת רואי החשבון. ב-7 באוקטובר אישר המוסד את הפסקת ההתאמה של הדו"חות הכספיים לאינפלציה, ואת המעבר לשיטת דיווח נומינלית החל בינואר 2003. כלומר, דיווח ללא הכללת השינויים במדד. החלטת המוסד תחול גם על חברות ציבוריות וממשלתיות, כגון חברת החשמל.

מקור בלשכת רואי החשבון שמסר על החלטת חברת החשמל, אמר כי המעבר לדיווח בדו"חות נומינליים יחייב את החברה לרשום הפסדים של מאות מיליוני שקלים בשנה. הפסדים אלה יחייבו את החברה לדרוש מרשות החשמל להעלות את תעריפי החשמל בכ-15%; זאת, בנוסף לדרישה שכבר הוגשה לרשות החשמל להעלות את התעריפים בשיעור דומה. דרישה שיסודה היה בעלויות הפחת והריבית, שאינן נכללות לטענת חברת החשמל בבסיס התעריף הקיים.

עוד אמר המקור כי אין כל ביטחון שרשות החשמל תאשר לחברה לקבל פיצוי עבור ההפסדים שהחברה תרשום בשל המעבר לדיווח נומינלי, על ידי העלאת תעריפי החשמל. אם רשות החשמל לא תאשר את העלאת התעריפים, חברת החשמל תיאלץ לצבור את ההפסדים, ובכך יפחת כושרה לגייס מקורות בחו"ל לצורך מימון תוכניות פיתוח של משק החשמל.

נודע כי ההחלטה על הגשת התביעה המשפטית התקבלה בידיעת רשות החברות והיועץ המשפטי לממשלה. רשות החברות הממשלתיות דרשה בשעתו מהמוסד לתקינה חשבונאית, להימנע מלאשר את תקן מספר 12, שכן לטענתה, המעבר לדיווח נומינלי יחייב את החברות הממשלתיות לרשום בדו"חותיהן הפסדים כבדים. ואולם עמדת רשות החברות בעניין נדחתה, והתקן חודש.

בעקבות האישור אמרו ברשות החברות הממשלתיות כי הם ישקלו לערער על החלטת המוסד לתקינה בבג"ץ, וכי הרשות כבר פנתה בעניין זה ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין. רובינשטיין התבקש על ידי רשות החברות לבדוק את חוקיות החלטת המוסד לתקינה, שכן לטענת הרשות, הבסיס המשפטי שעל פיו פועל המוסד לתקינה מוטל בספק. ככל הידוע עדיין לא הוגשה עתירה לבג"ץ בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully