וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל: מה קרה לתרנגולת שמטילה ביצי זהב?

פורבס

14.5.2008 / 9:42

נכון, היא מרוויחה טונות של כסף, נכון, היא מלאה באנשים חכמים, נכון, היא מקום טוב לעבוד בו, אז למה כל הרבה אנשים עוזבים?

אז למה כל הרבה אנשים עוזבים?



Sean Knapp הינו מדען מחשבים צעיר שהכול הלך לו, הוא עבד בחברת Google. הוא נהנה מאין- ספור תנאים לרבות מסג' אחת לשבוע, בופה אכול כפי יכולתך כל יום ונהנה מ-"יום 20% ", יום מיוחד בחברה המעניק למהנדסים הזדמנות לעבוד על איזה פרויקט שחשקה נפשם. הוא עבד על הפרויקטים הכי בכירים וחשובים בחברה. לפני שנה וקצת לפתע עזב את החברה והקים עם עוד שני קולגות מהחברה חברת סטארט-אפ שמתמחה בשיטות חדשניות להעלאת וידאו ברשת האינטרנט.



במילים אחרות, הוא ושותפיו החדשים עזבו את "גן עדן" כדי להקים חברה משלהם.בעבר זהו דבר שלא היה יכול להתרחש בחברה כמו Google אך בימים אלה סיפור זה אינו יוצא דופן. כמובן שהמנהלת החברה הציעה להם להישאר כשותפים ואמרו להם הנה צ'ק פתוח אך כל המאמצים עלו בתוהו.



כעבור שנה החברה שייסדו השלושה היא בדיוק מה שחברת גוגל חושקת וצריכה כדי להתעצם. חברת Ooyala מעסיקה כ-28 עובדים ובונה מערכת שמפעילה ממשקי וידאו עבור אתרים עצמאים. חברת הסטארט-אפ גייסה 10 מיליון דולר של הון סיכוני. מייסדי Ooyala מגלים כי הסיבה העיקרית לפרישתם מגוגל היא שב-גוגל ניתן היה לשוחח האחד עם השני עד לפני 8 שנים ו-18,000 עובדים כיום אין תקשורת בין האנשים, מה שאצלנו יש וכל הזמן.



עוד דוגמא למהנדס בכיר שעזב את Google הוא .Paul Buchheitביחד עם שלושה קולגות הוא הקים חברה של רשת חברתית בשם FriendFeed. ינדה ארליך בעבר מנהלת מוצר פופולרית, הקימה חברה בשם Mogad שמתמחה בשליחת הודאות מיידיות.




שלושת הדוגמאות לעיל הן דוגמאות מעטות מיני רבות. העזיבות נעשו כה תכופות ורבות עד כי הוקם מועדון חברים לא רשמי של יוצאי גוגל שהקימו חברות משלהם. העזיבה ההמונית בא לידי ביטוי גם בהנהלה, מנהלים רבים עזבו ל-Facebook.



עזיבתם של עובדים בכירים ומעבר מחברה לחברה זהו נורמה בעמק הסילקון. כאשר מהנדסים צעירים מתעשרים מאוד הם לרוב חושבים על לצאת לעצמאות. יו"ר גוגל לא מוטרד, הוא טוען:" אנו מגייסים יותר מ-100 חדשים כל שבוע, כל העוזבים ביחד הם פחות או יותר גיוס עובדים של שבוע".




ישנה עוד בעיה שגוגל מתמודדת עימה.נשאלת השאלה האם ייתכן שהמפלצת שנקראת גוגל נקלעת לקשיים? תרנגולת שמטילה ביצי זהב. נגמרו הימים שהתרנגולת מטילה ביצי זהב גוגל יודעים רק להפעיל את מנוע החיפוש העצמתי ביותר בעולם כיום אבל זה כל מה שגוגל עושים. חברת גוגל חייבת לפתח עוד מוצרים ותוכנות ובעיקר חייבת להפתיע ובקרוב אחרת מניותיה ירדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully