וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון חזק למכתשים אגן

נתן שבע

14.5.2008 / 9:43

חברת האגרוכימיה שבשליטת נוחי דנקנר, מפרסמת היום דו"חות מצוינים לרבעון הראשון. הרווח הנקי טיפס ב-28% ל-91.5 מיליון דולר

שלושה ימים אחרי שהפסיקה כור שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר את המגעים למכור את השליטה בחברה, מפרסמת היום מכתשים אגן דו"חות מצוינים לרבעון הראשון. הכנסות החברה צמחו ב-30% ל-722 מיליון דולר. הרווח הנקי טיפס ב-28% ל-91.5 מיליון דולר.

עיקר הצמיחה שליוותה את כל ענף החקלאות הובילה לאחד הרבעונים החזקים של החברה בתקופה האחרונה. העלייה במחירי הסחורות ששיפרה את מצבם של החקלאים והגדילה את הביקושים למוצרי החברה, ועלייה לראשונה מזה מספר שנים של ממוצע מחירי המכירה של הגנת הצומח הם שהובילו לשיפור בתוצאות החברה. הצמיחה של החברה נרשמה בכל האזורים אך במיוחד באירופה, שם קפצו המכירות ב-27% גם בעזרת התחזקות של היורו לעומת הדולר. בדרום אמריקה נרשם זינוק של 47% במכירות - את העלייה מובילה ברזיל.

שיעור הרווח הגולמי שירד בשנים האחרונות מרמה של 39% ל-34% חוזר לטפס. הרווח הגולמי של החברה עלה ב-35% ל-260 מיליון דולר ושיעורו מסך המכירות עמד על 36% לעומת 34.8% ברבעון המקביל ולמרות התחזקות מחירי האנרגיה. השיפור נרשם בצל הגידול במכירות ובמחירי המכירה. לצד השיפור ברווחיות ובמכירות נהנתה החברה גם מפירות ההתייעלות שהיא עוברת בשנה האחרונה ובאות לידי ביטוי ביתר שאת. הרווח התפעולי של החברה קפץ ב-58% ל-133.8 מיליון דולר. השורה התחתונה קוזזה בהוצאות מימון של 32 מיליון דולר, בין היתר, בשל שיערוך ההתחייבויות השקליות של העובדים לדולר בשל התחזקות של המטבע האמריקאי. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת גם הוא היה חזק והסתכם ב-53 מיליון דולר. בשוק העריכו כבר חודשים ארוכים כי הרבעון הראשון של מכתשים אגן יהיה חזק במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully