וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינספן: מחיר הנפט ימשיך לעלות

סוכנויות הידיעות

14.5.2008 / 9:48

המחיר הגיע אתמול לשיא של 126.98 דולר לחבית



מחירי הנפט ימשיכו לעלות מכיוון שחברות האנרגיה השקיעו פחות מדי משאבים בתשתיות וייצור מכדי לעמוד בביקושים הגואים. כך טען אתמול היו"ר לשעבר של הבנק הפדרלי, אלן גרינספן, בכנס שאירגן ענק הפיננסים האירופי דויטשה בנק בסינגפור. לדבריו, שוק החוזים העתידיים מצמצם את היצע הנפט גולמי, וגורם לעליות מחירים בכך שהוא מכריח את חברות האנרגיה לאגור נפט כדי לעמוד בהסכמים העתידיים.



אנליסטים מעריכים כי התנאים הבסיסיים בשוק הנפט מצביעים על המשך עליות המחירים. לטענתם, גם אם הביקושים וההיצעים יתאזנו, הסיכונים באספקה הסדירה וההשקעה בנפט כגידור בפני האינפלציה מושכים את המחירים כלפי מעלה.



מחיר הנפט הגולמי שוב שבר אתמול שיא בבורסת הסחורות בניו יורק כשנסחר בשער של 126.98 דולר לחבית. זאת בעקבות החשש כי בתי הזיקוק בארה"ב לא יצליחו לספק את הביקושים לדלקים כגון סולר ונפט לחימום. החוזים העתידיים על הנפט לחודש יוני נסחרים כעת ב-125.78 דולר לחבית במסחר לאחר הסגירה בניו יורק.



ייצור תזקיקי הנפט במדינות המתפתחות ירד ב-6.7% במארס לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת והסתכם ב-477.6 מיליון חביות, לפי נתוני סוכנות האנרגיה הבינלאומית.



מחירי האנרגיה וחומרי הגלם הגבוהים מגבירים את קצב האינפלציה בכל העולם, אפילו בתקופה שהמשק העולמי רושם האטה בצמיחה. גורמים בבנק הפדרלי הביעו אתמול דאגה מעליות המחירים, ואיששו את ההנחה הרווחת אצל המשקיעים כי הצעד הבא של הבנק הפדרלי יהיה להעלות את שער הריבית במקום להורידה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully