וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר קרל אייקאן צבר נתח של 4% ביאהו - שוקל לפתוח בקרב שליטה על החברה

רויטרס

14.5.2008 / 9:55

הערכות: למשקיע המיליארדר סיכויים טובים לאלץ את החברה לחזור למגעים למכירתה למיקרוסופט



המשקיע המיליארדר קרל אייקאן שוקל לפתוח בקרב שליטה להחלפת חברי הדירקטוריון של לאחר שהחברה לא הצליחה להגיע להסכם למיזוגה עם , כך אמר מקור יודע דבר ביום שלישי.



המשקיע הוותיק בנה לעצמו נתח אחזקות ביאהו בשבוע שעבר וינסה לאלץ את החברה לחזור לשולחן הדיונים עם מיקרוסופט, אמר המקור, שביקש לשמור על אנונימיות.



אין סבירות רבה כי אייקאן, שבעברו קרבות שליטה רבים, יצטרף לקרנות גידור בניסיונו. ההחלטה לפתוח בקרב שליטה השנה צריכה להתקבל עד יום חמישי כדי לעמוד בדרישת לוחות הזמנים לאסיפת בעלי המניות השנתית ב-3 ביולי.



עם זאת, מנהלי קרנות גידור אחרות עשויים להצטרף לקרב, כולל סקוט גאלוויי וחברת ההשקעות פיירבראנד פרטנרס, דיווח "וול סטריט ג'ורנל", בהתבסס על מקורות מקורבים.



גאלוויי קיבל מושב בדירקטוריון "ניו יורק טיימס" בחודש שעבר לאחר שקרן הגידור הרבינגר קפיטל פרטנרס הוציאה חצי מיליארד דולר בהשקעה כדי לכפות שינויים על חברת העיתונות.



גאלוויי, פרופסור בבית ספר סטרן למנהל עסקים באוניברסיטת ניו יורק, סירב להגיב על הדיווח. נציג הרבינגר לא היה זמין לתגובה.



מיקרוסופט נסוגה מניסיונה לרכוש את יאהו לאחר שהאחרונה דחתה את הצעתה להעלות את סכום הרכישה ל-47.5 מיליארד דולר, 33 דולר למניה. יאהו דרשה 37 דולר למניה.



דובר יאהו סירב להגיב לגבי אפשרות מהלך השתלטות של אייקאן. בכירי מיקרוסופט אמרו כי אינם עוסקים יותר בניסיון לרכוש את יאהו, ומקור מקורב למיקרוסופט אישר זאת.



היקף אחזקותיו של אייקאן ביאהו לא ידוע. בתחילת השבוע שעבר לא החזיק במניות יאהו. "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי אייקאן צבר נתח של 50 מיליון מניות, פחות מ-4% מכלל מניות החברה.



עו"ד אשר עבד עם אייקאן בניסיונות השתלטות בעבר אמר כי לניסיון השתלטות שכזה יש סיכויים סבירים להצליח בתנאי שמיקרוסופט תשוב לשולחן הדיונים.



"הסיכויים סבירים מאוד", אמר מרק ויינגרטן מפירמת שולט, רות אנד זייבל. "ליאהו יש הרבה בעלי מניות לא מרוצים. אם מישהו ילחץ על החברה, ייתכן שיצליח להשיג עסקה".



לאייקאן יש גם הניסיון וגם המיליונים הרבים הדרושים כדי לפתוח במאבק שליטה. בשנה שעברה, למשל, אייקאן הצליח לדחוק באורקל לחזור למגעים לרכישתה של BEA סיסטמס, לאחר שמשא ומתן בין שתי החברה נכשל.



מניות יאהו זינקו ב-5.1% לאחר שדווח על האפשרות שאייקאן ייכנס למאבק שליטה. המניה סיימה את המסחר בנאסד"ק ביום שלישי בשער של 26.56 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully