וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוורצנגר מציע להנפיק אג"ח מגובות בהכנסות הלוטו כדי לממן את הגירעון התקציבי הענק של קליפורניה

TheMarker

14.5.2008 / 10:06

הגירעון של קליפורניה גדל ל-17 מיליארד דולר בעקבות משבר הדיור



מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, מתכנן לעלות הצעה לפיה, מדינת קליפורניה תנפיק איגרות חוב בהיקף של 15 מיליארד דולר כנגד הכנסות לוטו בשלוש השנים הבאות. הנפקת האגירות חוב נועדה לממן את הגירעון התקציבי של מדינת קליפורניה, הודיע דוברו של המושל.



שוורצנגר יחשוף היום את ההצעה במסגרת התקציב המעודכן לשנת הכספים המתחילה ב-1 ביולי - כך הודיע הדובר ארון מקליר. התוכנית זקוקה לאישור הבוחרים בנובמבר. אם תידחה או תיכשל, מסיבה כלשהי, שוורצנגר ידרוש העלאה של סנט אחד במס הקנייה הנהוג בקליפורניה.



במהלך כהונתו של שוורצנגר, הרפובליקאי בן ה-60, כמושל קליפורניה - הידרדר מצבה הפיננסי של קליפורניה על רקע משבר הדיור הגרוע ביותר בארה"ב זה 26 שנים. בינואר 2007 טען שוורצנגר, כי הגירעון המתמשך של קליפורניה נמחק. אך תוך 12 חודשים הוא נאלץ להכריז על מצב חירום תקציבי, לאחר שמחנק האשראי פגע בשוק הדיור של קליפורניה הביא לירידה בהכנסות ממסים, והותיר את המדינה עם גירעון של 17 מיליארד דולר בתקציב.



לפי התוכנית המוצעת, ישתמש שוורצנגר ב-5 מיליארד דולר מהכנסות מכירת האג"ח לתקציב המדינה בשנת הכספים הבאה. יתר 10 מיליארד הדולרים מאג"ח הלוטו ישמשו לממן עתודות תקציביות - אמר מקליר.



היתרות הן חלק מתיקון חוקתי ששוורצנגר מבקש מהבוחרים לאשר בנובמבר, לפיו יוקצה חלק מעודפי הכנסות המדינה בשנים שמנות לשימוש ביצוב המאזן התקציבי בשנים רזות. אם העלאת מס הקנייה תתבצע, היא תבוטל אוטומטית תוך שלוש שנים, אמר מקליר. העלאת המס תוחזר למשלמי המסים על ידי הזרמת ההכנסות לקרן היתרות התקציביות.



שוורצנגר הגיש הצעה לתקציב של 144 מיליארד דולר בינואר, לפיו נדרשו קיצוצים של 10% בכל תקציבי המדינה כדי לקזז את הגירעון.



קליפורניה היא הלווה הגדולה ביותר בשוק האג"ח המוניציפליות, והאג"ח שלה מדורגות A+ על ידי פיץ' וסטנדרד אנד פור'ס, ו-A1 על ידי מודי'ס - הדירוג החמישי בטיבו של חברות דירוג האשראי. רק ללואיזיאנה יש דירוג אשראי נמוך יותר מכל מדינות ארה"ב האחרות.



המשקיעים בקליפורניה דורשים תשואה עודפת של 0.47% על אג"ח שהם קונים, לעומת אג"ח המוניציפליות בעלות הדירוג הגבוה יותר - פער תשואות כפול פי שלושה מזה שנרשם בפברואר,לפי נתוני בלומברג.



מדינת קליפורניה כבר מכרה אג"ח ב-15 מיליארד דולר כדי לממן את הגירעון התקציבי במארס 2004, לפי הצעתו של שוורצנגר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully