וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרי קיסינג'ר בוועידת הנשיא: יש לקבוע לוח זמנים לסיכול האיום הגרעיני המסכן את כל העולם

אורה קורן

14.5.2008 / 10:53

שידור חי מוועידת הנשיא - באתר TheMarekr



"האיום הגרעיני מסכן את כל העולם, לא רק את ישראל ולכן יש לפעול נגדו בלוח זמנים מוגדר. כך אמר היום הנרי קיסינג'ר בכנס "המחר" שנערך ביוזמת הנשיא שמעון פרס בירושלים. "אחד השינויים העולמיים הוא עליית הרדיקליזם והפונדמנטליזם. אם מוסיפים לזה את עליית הנשק הגרעיני בידי מתאבדי הג'יהאד, מבינים שאנחנו ניצבים בנקודת מיפנה הסטורית.



"האיום של נשק גרעיני באיראן אינו רק לקיומה של ישראל ולא צריך לטפל בו במושגים של איום לאומי", הוסיף קיסינג'ר. "זה איום לקיום העולם. אם ניתן לפתח נשק גרעיני מול חברות מועצת הביטחון ומדינות מרכזיות, והתהליך ממשיך להתקדם, אז נשק גרעיני יתפשט למדינות רבות נוספות. צריך לטפל בזה כך שכמביעים התנגדות, צריך לומר איך לבצע אותה ובאיזה לוח זמנים, אחרת המצב יחמיר".



לעניין עלייתה של סין והאיום שהיא מציבה על ההגמוניה האמריקאית בעולם, אמר קיסינג'ר, כי יש לטפל בנושא מתוך שיתוף פעולה עתידי, לא מנקודת מבט מיושנת של תחרות אסטרטגית עיקשת. "העולם השתנה, תיאוריות של יחסי חוץ שהיו תקפות בעבר, משנתנות". הדוגמה לכך לדבריו בולטת באירופה, שם עוברת התפיסה הלאומית הסוברניות לטובת תפיסה של איחוד אירופי.



"העולם השתנה. לא קרה בעבר בהיסטוריה שכל חלק בעולם היה קשור לחלק האחר, ושהמהפיכות השפיעו על כל החברה מאספקטים שונים", אמר קיסינג'ר.



"תהליך השלום בין ישראל לפלשתינים מחייב אומץ רב", אמר קיסינג'ר. "עם זאת, אי אפשר להתקדם בלי לדעת שגם הסכם אינו סוף דבר אלא חלק מתהליך נוסף. יהיה צורך להמשיך בשיתוף פעולה, מהסוג ששמעון פרס מטפח".



לסיכום אמר קיסינג'ר, כי "זה האינטרס של מדינות רבות למנוע פונדמנטליזם, מהודו לרוסיה ולא רק בארה"ב. זה אינטרס עולמי למנוע הפצת נשק גרעיני. זה אינטרס עולמי לפעול יחד בתחום האנרגיה המתחדשת והסביבה תוך הגברת המודעות לטכנולוגיות חדשות". לדבריו, אלה אתגרי המחר, ובכולם יכולה ישראל למלא תפקיד חשוב".



לשידור חי מאתר ועידת הנשיא


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully