וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר הבוקר ללא שינוי; המשקיעים יתמקדו במספר נתונים חשובים מהזירה הגלובלית

פינוטק

14.5.2008 / 10:57

אמש המטבע האמריקאי רשם עליות אל מול המטבעות המובילים, זאת בעיקר לאחר פרסום נתוני המכירות הקמעונאיות ליבה אשר עלו במפתיע לרמה של 0.5 אחוז וגברו על ציפיות השוק שעמדו על רמה של 0.2 אחוז בלבד.





הסקטור הצרכני מהווה יותר משני שליש מהכלכלה האמריקאית, לכן הנתונים מדגישים כי הצרכן בארה"ב ממשיך כהרגלו לקנות ולצרוך מוצרים על אף ההאטה בשוק הדיור. נזכיר כי הבנק המרכזי האמריקאי הפחית בריבית ב-3.25 אחוז מאז אמצע ספטמבר 2007 והעמידה כעת על רמה של 2.0 אחוז בלבד, לאור משבר בשוקר האשראי והמשכנתאות בארה"ב , מה שהביא להחלשות דרמטית של השטר הירוק עד לרמות שפל של כל הזמנים אל מול היורו כשהצמד יורו-דולר נסחר סביב הרמות של 1.60, היום נסחר הצמד סביב הרמות של 1.55.



החוזים העתידיים על הריבית לטווח קצר מחזקים את ההערכות כי הפדרל רזרב עם 92 אחוז כי הפד יותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 2.0 אחוז בחודש הבאה. יחד עם זאת, נראה כי התרחבות משבר האשראי מתחיל לזלוג לגוש היורו מה שבעתיד הקרוב בהחלט עשוי לשבור את המדיניות המוניטארית השמרנית של ה-ECB ולקצץ בריבית מהרמה הנוכחית של 4.0 אחוז.



היום המשקיעים יתמקדו במספר נתונים חשובים מהזירה הגלובלית: בבריטניה יתפרסמו נתוני השכר הממוצע במשק ותביעות מחוסרי עבודה בשעה 8:30 (GMT) ומאוחר יותר בשעה 9:30 (GMT) יתפרסמו מסכנות דו"ח האינפלציה של ה-BOE. באירופה, מירב תשומת הלב תהיה אל עבר נתוני הייצור התעשייתי בשעה 9:00 (GMT) ובארה"ב מדד המחירים לצרכן ליבה בשעה 12:30 (GMT).



דולר/שקל: השקל סגר אמש את המסחר בעליה קלה כנגד הדולר, לאחר הירידות של יום שני. נראה כי הבנק המרכזי הישראלי מראה נכונות לפעול להעלאת ריבית המשק מהרמה הנוכחית של 3.25 אחוז וזאת בכדי לרסן את האינפלציה בכלכלה הישראלית. יעד האינפלציה אשר הגדיר הבנק המרכזי צריך לנוע בין הרמות של 1-3 אחוז, רק לחודש מרץ מדד המחירים לצרכן עלה מעל הרף העליון והסתכם בצמיחת מחירים של 3.7 אחוז, כאשר הצפי עמד על רמה של 3.2 אחוז בלבד.



זהב: החוזה העתידי על הזהב ירד ביותר משני אחוז ביום שלישי, זאת על רקע העליות של השטר הירוק בזירה הגלובלית על רקע העלייה המפתיעה במכירות הקמעונאיות לחודש אפריל. הזהב מהווה אלטרנטיבה למשקיעים אשר קונים את המתכת היקרה כשהדולר מאבד מערכו, לכן עם התחזקות הדולר איבד הזהב את האטרקטיביות והתוצאה הייתה מימושים של פוזיציות קניה על הזהב. החוזה העתידי על הזהב סגר אמש סביב הרמות של 867.50 דולר לאונקיה.



נפט: החוזה העתידי על הנפט שובר שיאים ונסחר ברמות של 127 דולר לחבית, זאת לאחר שאירן, מפיקת הנפט באופ"ק, אמרה כי יש בכוונתה לקצץ בתפוקת הנפט למרות שהמכירים הגבוהים פוגעים בצרכנים הלאומים. היום המשקיעים יתמקדו במלאי הנפט השבועיים בארה"ב בשעה 14:30 (GMT) אשר יתנו כיוון מהותי לאן פניו של מחיר הנפט. בסיום המסחר אמש סגר החוזה העתידי על הנפט סביב הרמות של 126.00 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully