וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: מדד אפריל יזנק ב-0.9%-1.0%

מוטי בסוק

14.5.2008 / 11:07

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם מחר בערב את מדד אפריל. יעלה במידה ניכרת בשל התייקרויות של כמעט כל מדדי המשנה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם מחר בערב את מדד אפריל, ובמשרדים הכלכליים בירושלים מעריכים כי מדד המחירים לצרכן עלה באפריל באופן משמעותי ויהיה 0.9%-1.0%. מדדי אפריל נחשבים למדדים גבוהים בשל חג הפסח שחל בחודש זה ועקב המעבר מהחורף לאביב. כך, למשל, ב-2005 היה מדד אפריל 0.7%, ב-2006 - 0.9% ובשנה שעברה הוא היה 0.5%.
ואולם מדד אפריל יעלה במידה ניכרת גם בשל התייקרויות של כמעט כל מדדי המשנה, כולל מדד המזון, הירקות והפירות, ההלבשה וההנעלה ומדד הנופש והנסיעות לחו"ל. בנוסף, במארס עלו מחירי הדלק, החשמל והשיחות הסלולריות. עם זאת, בתחום הדיור יסוף השקל לעומת הדולר קיזז במידה מסוימת את עליות המחירים.

מדד אפריל יהיה המדד החיובי הגבוה השני ברציפות. מדד מארס, 0.3%, הפתיע את כל החזאים שצפו כי יהיה 0.3%-. מתחילת השנה עלה מדד המחירים ב-0.1%, והציפיות לחודשים הקרובים הן למדדים גבוהים. בנק הפועלים חוזה כי מדד מאי יעלה ב-0.6% וכי בכל 2008 יעלה המדד ב-3.0%.

כמו בחודש שעבר גם בסוף מאי יתלבט נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אם להעלות את הריבית במשק (3.25%) ב-0.25%, או להותיר אותה ללא שינוי, וזאת כדי לעמוד ביעד האינפלציה השנתי של הממשלה, שהוא 1.0%-3.0%. אם התחזיות המוקדמות ביחס למדד אפריל יתבררו כמוטעות (המדד יהיה נמוך מ-0.9%), יש לשער שהנגיד יותיר את הריבית במשק ללא שינוי. עם זאת, אם התחזיות ביחס למדד יתאמתו - יגדלו הסיכויים להעלאת ריבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully