וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ג'וזף כהן: האתגר של הכלכלה הגלובלית החדשה - חינוך פתוח שיאפשר לעובדים ניידות וגמישות

אורה קורן

14.5.2008 / 11:23

כך אמרה אסטרטגית המניות הבכירה של גולדמן סאקס בוועידת הנשיא



"הקניית כלים שיאפשרו לעובד ניידות מתפקיד אחד לטוב ממנו במגוון תחומים היא המפתח להצלחה בכלכלה הגלובלית". כך אמרה היום אבי ג'וזף כהן, אסטרטגית המניות הבכירה של גולדמן סאקס, בכנס "המחר" בירושלים שנערך ביוזמת הנשיא שמעון פרס.



"כלכלה יציבה נובעת ממקומות עבודה שמאפשרים עלייה ברמת החיים וניידות עובדים ממקצוע למקצוע תוך מיומנות של יכולת לימוד של מקצועות חדשים בתחומים שונים", אמרה ג'וזף כהן.



"יש מודל נוסף לצמיחה המבוסס על עלות נמוכה. זה לא מודל טוב למדינות כישראל וארה"ב. אנחנו לא רוצים להיות יצרנים בעלות נמוכה אלא כלכלה של איכות גבוהה וחברה של איכות גבוהה", הוסיפה. לכן, לדבריה, יש להתמקד בהמשך גידול ההון כבסיס אחד לכלכלה צומחת, ולהבטיח שישראל תמשיך לשמש מגנט למשקיעים זרים.



ג'וזף כהן ציינה, כי העולם היה גלובלי גם בתקופות קדומות, אולם מעולם לא היו תהליכים גלובלים כל כך מהירים. אם בעבר הגלובליזציה התאפיינה בתנועת סחורות, היום היא מתאפיינת בניוד הון, רעיונות ושירותים ללא התיחסות לגבולות פוליטים. לכן, לדבריה, הגלובליזציה הפכה קשה לשליטה.



לדבריה, האתגר המרכזי של הכלכלה הגלובלית הוא להעניק חינוך מתקדם וגמיש, שיאפשר לעובד ניידות גבוהה שתשפר את רמת החיים שלו ותייצר מקומות עבודה טובים יותר ללא הרף.



עוד אמרה ג'וזף כהן כי הסיכונים שמאיימים על הכלכלה הגלובלית בטווח הארוך כוללים מחלוקות סחר, מחלוקות בין רגולטורים. היא הציגה כדוגמה בעניין הטיפול בשוק ההון העולמי ובטחון האנרגיה - גישה לאספקת אנרגיה במחיר סביר. סיכונים לטווח קצר כוללים מחירי סחורות, אינפלציה, שוקי הון לא יציבים, מאזנים ממשלתיים מעורערים.



"מדינת ישראל ערוכה היטב ביחס לעתידה כלכלי. יש לה יסודות בריאים להצלחה כלכלית, היא מגנט להון ולרעיונות מהעולם וחיוני שזה יימשך", אמרה האסטרטגית הבכירה של גולדמן סאקס. "כמו בארה"ב, יש כאן מיקוד בחינוך. בישראל נותנים כבוד גדול למחקר, למדע ולטכנולוגיה. אני מאמינה שבכלכלה העולמית, העמים שממוקדים בכלכלה של איכות גבוהה ולא של עלות הנמוכה, הצמיחה שלהם תעלה על הממוצע. ישראל נמצאת במקום טוב להיות חלק מזה".



לדבריה, הצורך העולה בעולם לציוד וטיפול רפואי מתקדמים, לאנרגיה מתחדשת ולתחומי קלינטק נוספים, בהם ישראל הוכיחה שיש לה יתרון יחסי, מבטיחים שישראל תוכל למלא תפקיד בכלכלה הגלובלית, שיוביל להמשך צמיחתה.



לשידור חי מוועידת הנשיא


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully