וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ודרום קוריאה מקיימות שיחות לפתיחת קו טיסות

זוהר בלומנקרנץ

14.5.2008 / 11:35

קו הטיסות אמור להיפתח בחודש ספטמבר



ישראל ודרום קוריאה פתחו הבוקר (רביעי) בנתב"ג בשיחות על הסכם חדש, שיאפשר הפעלתו של קו תעופה סדיר בין שתי המדינות. כך נודע "להארץ". על פי התוכנית תבצע קוריייאן אייר, שלוש טיסות קו סדירות לשבוע בקו סיאול - תל אביב. הטיסות יחלו בספטמבר השנה ויופעלו במטוסי קומבי מדגם בואינג 747-400 אשר יאפשרו הטסת נוסעים ומטען.



שיחות התעופה בין שתי המדינות נקבעו להתקיים במקור עוד בסוף מארס בישראל. השיחות תוכננו להמשך יומיים (ב-26-27/3), אך מינהל התעופה האזרחית של דרום קוריאה הודיע ברגע האחרון כי הוא נאלץ לדחות את המפגש שנקבע. הקוריאנים נימקו את הדחייה בחילופי השרים בממשלה והתמנותו הצפויה של בעל תפקיד חדש, שיהיה אחראי על הנושא.



חברת התעופה קוראיין אייר היתה מתוכננת לחדש את טיסות הנוסעים עוד בחודש שעבר (אפריל), אך בשל מגבלות בהסכם התעופה הקיים, ומחסור במטוסים לשיבוץ בקו החדש לישראל, שנוצר בצי חברת התעופה הלאומית של דרום קוריאה, עקב שיבושי אספקה מבואינג - נדחתה התוכנית עד לחתימה על הסכם תעופה חדש בין שתי המדינות. כיום מפעילה חברת התעופה הקוריאנית קו לישראל של טיסות מטען בלבד.



משרד התיירות הכריז על חידוש טיסות הנוסעים לישראל כבר ב-26 ליולי 2007. ההודעה פורסמה בתום פגישה בין שר התיירות לנשיא חברת התעופה הדרום קוריאנית, לי ג'ונג-הי, בסיאול. לפי ההודעה הרשמית "קוריאן אייר - חברת התעופה העשירית בגודלה בעולם, תחדש את טיסותיה לישראל ותפעיל שלוש טיסות שבועיות מסיאול לתל אביב, החל בחודש אפריל הקרוב 2008". משרד התיירות אף פרסם באותה תקופה הודעה כי "מכירת הכרטיסים בסיאול תחל בימים הקרובים". שלושה חודשים לאחר מכן, באוקטובר 2007, הביעו גורמי תעופה בישראל, אשר אחראים על ביצוע הטיסות, ספקות לגבי האפשרות החוקית של הפעלת הטיסות על ידי חברת התעופה הדרום קוריאנית, שכן הסכם התעופה בין שתי המדינות לא מתיר זאת.

הטיסות אומנם לא התחדשו באפריל, אך נקבע כי מנהלי רשויות התעופה של שתי המדינות ייפגשו בסוף מארס לשיחות על הסכם תעופה חדש, שיאפשר את פתיחת קו התעופה בהמשך. גם שיחות אלה התבטלו ועתה נקבע מועד חדש למפגש בין ראשי מינהלות התעופה האזרחיות של שתי המדינות.

דוברת משרד התיירות, שירה קוה, מסרה כי "שר התיירות היוצא יצחק אהרונוביץ' ומנכ"ל המשרד, שאול צמח, נפגשו לפני כחצי שנה עם נשיא חברת קוריאן אייר. בפגישה בישר נשיא החברה, על הפעלת קו טיסות מסיאול לתל אביב בשנת 2008. לאחרונה דווח למשרד על קשיים שיש לחברה בהקצאת מושבים בקו לישראל. יחד עם זאת, לפי הידוע למשרד התיירות, חברת קוריאן אייר, לא חזרה בה מכוונתה להפעיל קו סדיר קוריאה - ישראל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully