וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הבובות סוער

14.5.2008 / 11:47

מאטל, יצרנית הצעצועים הגדולה ביותר בעולם,הגישה תביעה נגד MGA אנטרטיינמנט, יצרנית הבובות המתחרות של ברבי - בובות הבראץ

מאטל, יצרנית הצעצועים הגדולה ביותר בעולם, עשויה לזכות בתוספת של 500 מיליון דולר לשנה במכירות, אם תזכה בתביעת זכויות יוצרים שהגישה נגד MGA אנטרטיינמנט, יצרנית הבובות המתחרות של ברבי - בובות הבראץ. על הפרשה דיווחה בהרחבה סוכנות בלומברג.

מאטל, יצרניות מכוניות מאצ'בוקס, בובות אלמו וברבי, תטען בפני בית המשפט בקליפורניה כי הרעיון לבובות הבראץ נוצר בעת שהמעצב שלהן, קרטר בריאנט, היה עדיין עובד מאטל. אם המושבעים ישתכנעו, מאטל עשויה לזכות בפיצויים של 360 מיליון דולר, ו-500 מיליון דולר ממכירות ומעמלות. מאטל יכולה רק להרוויח מהתביעה, אמרו אנליסטים. אם תזכה בפיצויים תזנק מנייתה בשיעור חד, אמרו האנליסטים לבלומברג.

ברבי, הבובה הבלונדינית הדקיקה מהפרברים האמריקאיים, קיימת מאז 1959. מאז המצאתן של בובות הבראץ ב-2001, מכירות הברבי נפלו. מאטל דיווחה ב-21 באפריל כי מכירות ברבי בארה"ב נפלו ברבעון הראשון ב-12%. לפי הערכות היו הכנסותיה של מאטל ממכירת בובות ברבי 1.25 מיליארד דולר ב-2007, מתוך הכנסות כוללות של 5.97 מיליארד דולר. מכירותיה בארה"ב הסתכמו ב-390 מיליון דולר, סכום המהווה ירידה של 15% לעומת השנה הקודמת לכן. ברבעון הראשון רשמה החברה הפסד של 46.6 מיליון דולר, שחלקו נבע מהוצאותיה המשפטיות בתביעה האמורה.

בניגוד לכך, מכירות בובות הבראץ, על עיניהן הענקיות, השפתיים הבולטות, הביגוד העירוני המושפע מתרבות ההיפ-הופ וה"תשוקה לאופנה", צמחו בשבע שנים להיקף של 2 מיליארד דולר, לפי דברי מנכ"ל MGA אייזיק לאריאן. בראץ נחלה הצלחה אדירה בקרב בנות בגילאי 5-9, בעוד שקהל שוחרות הברבי התרכז בגילאים צעירים יותר. לפי הערכות, MGA רשמה רווח של 360 מיליון דולר לאחר קיזוזי המס. בנוסף, החברה גובה גם כ-15% עמלת מכירות ממכירת מוצרי בראץ נלווים. החברה משווקת, מלבד הבובות עצמן, גם בגדים, משחקים ורהיטים.

מאטל טוענת כי בריאנט קיבל את הרעיון לבראץ ואף ערך רישומים ראשונים של הבובות הנועזות בעודו מועסק על ידיה. בין 169 העדים ברשימת החברה נמצאת אישה שלטענת מאטל הכינה אבטיפוס של בובת בראץ עבור בריאנט בעת שעבד במאטל. בריאנט ו-MGA טוענים כי החל לעצב את בובות הבראץ בתקופה שבה לא היה מועסק במאטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully