וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסני תקים מעבדה שתבחן את תגובות הצופים לסרטי פרסומת

הראלד טריביון

14.5.2008 / 12:50

תוצאות המחקר צפויות להתפרסם בתחילת 2009



ענקית המדיה תקים בסוף השנה מעבדה באוסטין טקסס. המעבדה תבחן את יעילותן של פרסומות בעזרת בדיקת התגובות הפיזיולוגיות וההתנהגותיות של עד 4,000 איש. מדענים יבצעו את הניסוי בחדר סגור ומבוקר, ויעקבו אחרי קצב פעימות הלב, המוליכות החשמלית של העור ומבטי המשתתפים. המשתתפים בניסוי ייחשפו לתכנים פרסומיים חדשים שיוצגו באינטרנט ועל גבי טלפונים ניידים ומסכי טלוויזיה. התוצאות הראשונות של המחקר צפויות להתפרסם בתחילת 2009.



המדענים עשויים לבדוק סוגיות שונות: האם אנשים זוכרים סרטי פרסומת באורך של שלוש שניות המופיעות על צג המכשיר הסלולרי שלהם? האם סרטים באיכות גבוהה (היי-דפינישן) על גבי מסכי פלסמה גדולים גורמים לקצב מואץ של פעימות הלב? האם הפס בתחתית המסך, שעליו רצות תוצאות ספורט, מסיח את דעת הצופים במהלך שידור פרסומות בת חצי דקה? וכיוצא באלו.



דיסני, המחזיקה בבעלות על רשת השידור ABC וערוצי הספורט ESPN, מבקשת ללמוד על האפקטיביות של הפרסומות האינטראקטיביות החדשות, ובסופו של דבר, לבחון את האפשרות לגבות יותר כסף על פרסומות אלה. החברה תציג ביום שלישי הבא את תוכניות המעבדה בפני מפרסמים שייטלו חלק ביריד עונת הטלוויזיה הקרובה שיתקיים בניו יורק.



ארטי בולגרין, סגן נשיא מחקר ומכירות ב-ESPN טוען כי המטרה של המעבדה החדשה היא לקבוע פעם אחת ולתמיד האם פרסומות באיכות שידור גבוהה משפיעות יותר על הצופים. דואנה וראן, שמונתה לנהל את המעבדה, מציינת כי הבדיקות יעזרו לפענח את תגובות הצופים, שלא באות לידי ביטוי בסקרים שנערכים בקבוצות מיקוד. "טלוויזיה היא לא מדיום רציונלי", היא אומרת, "כדי לדעת מה מניע אנשים, צריך לחקור איך הם מתנהגים וכיצד הגוף שלהם מגיב".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully