וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס קפה ממשיכה במסע הרכש

יובל מעוז

14.5.2008 / 13:38

חתמה על הסכם עם חברת דון קפה לרכישת פעילותה של החברה האיטלקית במדינות אלבניה, קוסובו ומקדוניה, תמורת כ-7.5 מיליון יורו

שטראוס קפה חתמה אתמול על הסכם עם חברת דון קפה מאיטליה לרכישת פעילות הקפה של החברה האיטלקית במדינות אלבניה, קוסובו ומקדוניה, תמורת כ-7.5 מיליון יורו (כ-40 מיליון שקל). עסקת הרכישה כוללת את המותגים Don Cafe ו-Princ, נכסים קבועים, מלאי והון חוזר (נזילות החברה לטווח קצר). שטראוס מדווחת כי מחזור המכירות הנרכש הסתכם בכ-4.5 מיליון יורו בשנת 2007, בעיקר בתחום האספרסו ומשקאות הקפה המיוחדים.

שטראוס קפה, של חברת שטראוס שבבעלות עפרה שטראוס, מחזיקה בבעלות על המותג דון קפה במספר מדינות ביוגוסלוויה לשעבר, כולל סרביה ומונטנגרו. בכוונת החברה למזג את פעילויות השיווק והמכירה של המותגים שנרכשו באלבניה, קוסובו ומקדוניה לתשתית הקיימת. פעילות הקפה של שטראוס גרופ ממשיכה להוביל את מהלכי החברה להכפלת פעילות הקפה תוך חמש שנים. בתחילת החודש הודיעה קרן ההשקעות הפרטית טקסס פסיפיק (TPG) כי היא רוכשת 25% ממניות חברת הקפה הגלובלית של שטראוס תמורת 288 מיליון דולר. ההשקעה תתבצע לפי שווי של 865 מיליון דולר למניות החברה ושווי חברה (כולל התחייבויות פיננסיות) של מיליארד דולר.

פעילות הקפה של שטראוס גרופ מהווה 48.5% מסך הכנסות הקבוצה, כשעיקר מכירות הקפה מתבצעות בדרום אמריקה ובמיוחד בברזיל. חברת הקפה של שטראוס מחזיקה ב-12% מהשוק הברזילאי, שנחשב לאחד הגדולים בעולם. בנוסף, הודיעה שטראוס גרופ לפני כחודש על קניית מותגי קפה נמס וקפה קלוי וטחון הנמכרים בעיקר במדינות חבר העמים תמורת 93 מיליון דולר.

ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, מסר כי "הרכישה הזאת משלימה את הפעילות שלנו במדינות יוגוסלוויה לשעבר ותומכת בהמשך ההתרחבות באיזור זה, שהוא בעל פוטנציאל צמיחה גדול. רכישת פעילות שהמותג העיקרי שלה זהים למותג שלנו, ובנוסף רכישת זכויות הבעלות במותג זה במדינות נוספות, תאפשר לנו לבחון את האפשרות להרחיב את השימוש במותג למדינות נוספות".

  • עוד באותו נושא:
  • שטראוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully