וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום פעילות המשק במט"ח בחודש אפריל 2008

בנק ישראל

14.5.2008 / 14:11

במהלך חודש אפריל יוסף השקל מול הדולר בשיעור של כ-3.5 אחוזים והתייצב ברמה של 3.43 שקלים לדולר





מהחטיבה למידע וסטטיסטיקה בבנק ישראל נמסר כי בשבוע הראשון של החודש נמשכה מגמת פיחות של השקל, שהחלה עם הודעת בנק ישראל על תוכניתו להגדיל את יתרות מטבע החוץ של הבנק. מהשבוע השני של החודש חל ייסוף ומאמצע החודש התייצב שע"ח ברמה דומה לרמתו קודם להודעת בנק ישראל. שע"ח של השקל מול האירו יוסף במהלך חודש אפריל ב-5.2%. סיכון שע"ח הממוצע, כפי שנמדד על פי סטיית התקן הגלומה במסחר באופציות על מט"ח, עלה מעט החודש מ-12.2% לרמה של 12.3% ? עיקר העלייה הייתה בטווחים של מעל 6 חודשים - והוא מצוי ברמה היסטורית גבוהה. לקראת סוף החודש חלה ירידה מסוימת בסיכון שע"ח. סיכון שע"ח בשווקים המתעוררים ירד מעט החודש בהשוואה לחודש קודם מ-11.7% ל-11.2%.



תושבי חוץ מכרו החודש מט"ח נטו בשווי של כ-0.3 מיליארד דולרים. עיקר הפעילות הייתה בעלת מאפיין ארוך טווח - השקעות ישירות ורכישת מניות בתיק למסחר בסך של כ-1.1 מיליארד דולרים. מנגד, הם רכשו מט"ח באמצעות מכשירים פיננסיים נגזרים, המשמשים לרוב לפעילות קצרת טווח, בהיקף של כ-0.9 מיליארד דולרים. בנוסף תושבי חוץ מכרו אג"ח שקליות ממשלתיות בחלקו האחרון של החודש.



המגזר העסקי רכש מט"ח נטו בהיקף קטן של כ-0.1 מיליארד דולרים, עיקרו במכשירים המשמשים לרוב לפעילות קצרת טווח. ההשקעות הישירות בחו"ל של המגזר העסקי בחו"ל הסתכמו בכ-0.5 מיליארד דולרים. מנגד, המשיך לממש השקעות במניות בתיק למסחר, בשונה מהמגזרים המוסדי ומשקי הבית , ונטל אשראי ישיר במט"ח מבנקים בחו"ל (0.3 מיליארד).



המשקיעים המוסדיים האיצו במעט את השקעותיהם בחו"ל (0.3 מיליארד דולרים נטו) בדרך של צבירה בפיקדונות מט"ח והשקעה במניות בחו"ל.



משקי הבית רכשו מט"ח נטו בהיקף של כ-0.3 מיליארד דולרים. סכום זה משקף צבירה בפיקדונות מט"ח והשקעה במניות ומנגד מימוש אג"ח זרות.



בנק ישראל המשיך ורכש החודש[1] כ-0.5 מיליארד דולרים לפי תוכנית הפעולה עליה הצהיר בחודש שעבר וסך רכישותיו בחודשיים האמורים הסתכם ב- 1.15 מיליארד דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully