וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל תמתין: בג"ץ הוציא צו ארעי נגד הקמת תחנת הכוח של דוראד

אבי בר-אלי

14.5.2008 / 15:05

השופטים נענו לעתירת משפחת עופר נגד הקצאת הקרקע

לפני כחצי שנה עתרה OPC, שבבעלות האחים עופר (80%) וסימנס הגרמנית (20%) - לבג"צ נגד ממשלת ישראל, חברת קצא"א, חברת דוראד אנרגיה, החשב הכללי ויו"ר קצא"א, אורן שחור. באמצעות עו"ד משה שחל, ביקשה OPC להורות על ביטול הקצאת השטח במתחם קצא"א לתחנת הכוח המתוכננת של קבוצת דוראד, משום שבוצעה ללא מכרז, וכן לבטל את התקשרות משרד הביטחון לרכישת חשמל מדוראד. כמו כן, משום שנחתם ללא מכרז. על תוכן הדיונים הוטל צו איסור פרסום.



עם זאת, לפני כחודשיים פורסם ב-TheMarker כי ועדת הפטור של מינהל מקרקעי ישראל אישרה הקצאת קרקע לפרויקט תחנת הכוח דוראד באתר קצא"א שבאשקלון בפטור ממכרז. המדובר באישור המינהל להעברת מתחם התחנה המיועד מקצא"א לחברה הבת שתא"א (שירותי תשתיות אשדוד-אילת), דרכה פועלת קצא"א בפרויקט, ואשר אמורה הייתה לחתום על הסכם החכרת הקרקע עם היזמית דוראד.



קצא"א (חברת קו צינור אילת-אשקלון) הינה חברה פרטית בבעלות משותפת של ישראל וממשלת איראן, אשר נכנסה לפני כארבע שנים כשותפה בכירה (37.5%) בפרויקט להקמת תחנת הכוח של קבוצת דוראד, בהספק 810 מגוואט ובהשקעה של כ-800 מיליון דולר. החברה מוחזקת עוד בידי: א.דורי (18.75%), אדלקום, בשליטת איש העסקים יוסף אדלסבורג (18.75%) והקונצרן התורכי זורלו (25%). לפני כארבעה חודשים הודיעה, כי חתמה עם ספקית הגז המצרית-ישראלית EMG על הסכם סופי לרכישת גז טבעי בהיקף של כ-2 מיליארד דולר לתקופה של 20-15 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully