וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית: פועלים ולאומי לא משלמים ריבית על יתרת זכות

הילה רז

14.5.2008 / 15:44

בקשה לתביעה ייצוגית בסך 3.4 מיליארד שקל הוגשה היום נגד שני הבנקים הגדולים. "מונעים מהלקוחות את הריבית האלמנטרית שאין ספק כי הם זכאים לה"

בקשה לתביעה ייצוגית בסך 3.4 מיליארד שקל הוגשה היום נגד בנק הפועלים ובנק לאומי בטענה כי אינם מזכים לקוחות בנקים שחשבונותיהם ביתרת זכות בריבית אותה מרוויחים הבנקים. התובע הייצוגי, אופיר כורש, ציין כי הוא לקוח של שני הבנקים - וחשבונות העו"ש שלו מצויים היו ביתרות זכות. לטענת כורש - המיוצג על ידי עו"ד רם דקל ויהודה רסלר - הבנקים מפיקים רווחים אדירים מכספים המופקדים בידיהם בצורה של יתרת זכות בחשבונות לקוחותיהם. לאומי והפועלים, נטען, זוכים לריביות בשל הכספים שהם עצמם מפקידים בבנק ישראל. זאת, בשל הלוואות המוענקות על ידם ואשראי שוטף שהם מעניקים לאלו הנזקקים לו או בשל השקעת סכומי הכסף המצויים בחשבונות הלקוחות בהשקעות שונות המניבות להם רווחים עצומים.

לגרסת התובע, הבנקים מפרים את חובת הנאמנות הבסיסית שלהם כלפי לקוחותיהם בכך שאינם מזכים אותם בריבית ואינם מיידעים אותם בנוגע לאפשרות להורות על הפקדת יתרות הזכות באופן אוטומטי. "הנתבעים מנצלים את כוחם העצום והמונופוליסטי - וביחד עם הבנקים האחרים הגדולים הם מנצלים את שליטתם במשק ואת כוחם האדיר, ומונעים מהלקוחות את הריבית האלמנטרית שאין ספק כי הם זכאים לה בגין הכספים שנתנו בידי הנתבעים". לדברי כורש, הוא מעולם לא נהנה מריבית על יתרת הזכות בחשבונות העו"ש שלו. בנוסף, לטענתו, מעולם לא הוסבר לו על ידי לאומי או הפועלים כי קיים אפיק השקעה שיכול להניב לו ריבית יומית בגין יתרת הזכות בחשבונותיו באופן אוטומטי.

כורש מציין כי נזקו בשל חשבונו בבנק הפועלים הינו 8.5 שקלים עבור חודש ימים ובלאומי 26 שקל עבור כחודשיים. לפי חוות דעת מומחה שצורפה לתביעה ייצוגית נטען כי הפועלים ולאומי אחראים לכ-60% מההפסד שנגרם לציבור בגין אי מתן ריבית על יתרות זכות. סך כל ההפסד המצטבר לכלל ציבור לקוחות כל הבנקים נאמד בסך של 5.6 מיליארד שקל.

לטענת כורש, לאומי והפועלים מפרים את הוראות צו הבנקאות אשר קובע את שיעורי הריבית שישולמו על פקדונות ללא תנועה - כולל כספים המצויים בחשבונות עו"ש בזכות. בנוסף, נטען כי מופרות הוראות חוק הבנקאות בכך שהבנקים אינם מגלים לציבור את האפשרות לפנות לאפיקי השקעה המניבים תשואה על יתרות זכות. מבנק הפועלים טרם נמסרה תגובה. מבנק לאומי נמסר כי התביעה טרם הגיעה לידיהם - וכשתגיע, יגיבו בהתאם.

(ת.א. 1552/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully