וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה מכירת השליטה במסד לבינלאומי

שרון שפורר

14.5.2008 / 17:02

במסגרת העסקה מכר בנק הפועלים 51% ממניות בנק מסד לבינלאומי, תמורת 236 מיליון שקל. בנק מסד מתמחה באוכלוסיית המורים

היום בשעות אחר הצהריים הושלמה העסקה למכירת השליטה בבנק מסד מבנק הפועלים לבנק הבינלאומי תמורת 236 מיליון שקל. במסגרת העסקה מכר בנק הפועלים 51% ממניות בנק מסד. סכום העסקה משקף לבנק מסד שווי של 472 מיליון שקל. העסקה נחתמה בחודש ספטמבר 2007 ולאחר משא ומתן מזורז בין הבינלאומי לבין הפועלים. העסקה מתבצעת על רקע ההבנות שגובשו בין בנק הפועלים לבין הממונה על שוק ההון בעניין כניסתו של בנק הפועלים לתחום הייעוץ הפנסיוני והצורך למכור אחזקותיו בבנק מסד בשל כך. בנק מסד הוא בנק סקטוריאלי.

במהלך התקופה מאז חתימת ההסכם ועד השלמת העסקה היה צורך בהשגת אישורים מורכבים, ובהם היתרי שליטה מבנק ישראל, וכן אישור הממונה על שוק ההון בקשר להחזקת בנק מסד בקופת הגמל דפנה, המצויה אף היא בהליכי מכירה מתקדמים.
במסגרת ההסכם ימשיך בנק הפועלים להעניק שירותי מחשוב במשך 3 שנים למסד לאחר קבלת אישור בנק ישראל, ובתקופה זו יפעלו להסבת המערכות של בנק מסד. בתום התקופה ישולבו במערכות המחשוב של הבינלאומי.

במסגרת העסקה נקבע כי אם השלמת העסקה תיעשה לאחר ה-15 במאי 2008 ישלם הבינ"ל קנס שיתווסף לסכום התמורה בגובה מחצית הרווח של בנק פועלים במסד מיולי 2007 ועד מועד ההשלמה - כ-7.5 מיליון שקל. לאור העובדה שהעסקה הושלמה - תשלום קנס זה נחסך מהבינלאומי והקטין את עלות העסקה.
במסגרת ההסכם היה צורך לגבש הסכם עם בעל המניות הנוסף - הסתדרות המורים בישראל - שמחזיקה ב-49% מהון המניות המונפק. בתקופת הביניים הושלם הסכם המניות בין הבינלאומי להסתדרות המורים להסדרת היחסים העתידיים בין בעלי המניות לאחר השלמת העסקה. במסגרת הסכם זה סוכם כי הבינלאומי ינפיק שטר הון נדחה צמית למסד, בסכום של 9.5 מיליון שקל, לחיזוק בסיס ההון של הבנק. הסכם בעלי המניות התבסס על הסכם המניות הקודם, על בסיס ההסכם עם בנק הפועלים עוד קודם לכן.

במסגרת תהליכים להשלמת העסקה גובש הסכם עם עובדי בנק מסד שהתבסס על הסדר עם העובדים שנחתם בשעתו עם עובדי אוצר החייל שנמכר לבנק הבינל לפני שנתיים ועיקר ההסכם הוא בונוס לעובדים בשיעור של 5 משכורות. בנק מסד הינו בנק סקטוריאלי המתמחה באוכלוסיית המורים בישראל. רכישה זו מהווה המשך למגמת הבנק בינלאומי להתמקד באוכלוסיות ייעודיות שירחיבו את היקף פריסתו הקמעונית, בהמשך לרכישת בנק אוצר החייל לפני שנתיים, שהתמחה באוכלוסיית משרתי כוחות הבטחון. בנק פועלי אגודת ישראל, שמתמחה באוכלוסיה חרדית, ויו-בנק, נמתמחה בתחום הבנקאות הפרטית פרמיום נמצאים גם הם בבעלות הבינלאומי.

את המשא ומתן מטעם הבינלאומי הובילה המנכ"ל סמדר ברבר צדיק והסמנכ"ל אילן בצרי, שימונה ליו"ר בנק מסד. בנק מסד יוצג על ידי עו"ד רם כספי ועו"ד יאיר כספי. מטעם הסתדרות המורים הוביל את המשא ומתן המנכ"ל יוסי וסרמן, שיוצג על ידי עו"ד דליה טל ועו"ד גל פיינגולד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully