וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת הענק של ויזה העולמית במארס מגיעה לישראל: כ.א.ל ולאומי קארד עשויות לקבל למעלה מ-10 מ' ש'

שרון שפורר

14.5.2008 / 17:09

כך נודע ל-TheMarker; השתיים שותפות בארגון ויזה אירופה שנמנה על חברי ויזה העולמית

בחודש מארס האחרון ביצעה חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם, ויזה, הנפקה ראשונה של מניות לציבור בבורסת ה-NYSE בניו יורק. ויזה (סימול: V) גייסה 17.9 מיליארד דולר, שברה את שיא גיוס הכספים מהנפקה לחברה אמריקאית בבורסות ניו יורק והיתה לאחת ההנפקה הגדולות בעולם.



ויזה מוחזקת על ידי ארגוני חברים הנחלקים על פי אזורים גאוגרפים, בהם ויזה אירופה, ויזה מזרח ואוסטרליה, ויזה ארה"ב, ו-ויזה דרום אמריקה. בתוך אזורים אלו נכללים בנקים וחברות כרטיסי אשראי שונים. באיזור ויזה אירופה חברות, בין השאר, לאומי קארד - חברת כרטיסי האשראי שבשליטת בנק לאומי ו-ויזה כ.א.ל חברת כרטיסי האשראי שבשליטת בנק והבנק . ויזה אירופה, שאחראית על פי ההערכות לכ-15%-20% מהכנסות ויזה הבינלאומית, תקבל בעקבות ההנפקה תמורה כספית או מניות. בחודש יולי צפוי להתכנס דירקטוריון ויזה אירופה ולהחליט בנושא. על פי דו"חות ויזה כ.א.ל, צפויה ויזה לבחור לקבל חלק מהתמורה הכספית בהנפקה.



כ.א.ל כותבת בדיווח כי אינה יכולה להעריך בשלב זה את התמורה בגין ההנפקה. עם זאת, ל-THeMarker נודע כי התמורה של כ.א.ל ושל דיסקונט והבינלאומי, בעלי השליטה בה, עשויה להגיע ללמעלה מ-10 מיליון שקל וכך גם הסכום שתקבל לאומי קארד ובעל השליטה בה בנק לאומי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully