וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר ב-UBS מואשם כי סייע להעלמות מס של עשירי ארה"ב באמצעות חשבונות סודיים בשווייץ

ניו יורק טיימס

14.5.2008 / 18:50

הבכיר מואשם גם בייעוץ על השמדת מסמכים והגשת דו"חות מס כוזבים

כתב האישום, הכולל סעיף אחד של קשירת קשר, מאשים את הבנקאי לשעבר, ברדלי בירקנפלד, ואת היועץ, מריו שטגל, בסיוע לאיל נדל"ן אמריקאי לחמוק מתשלום מס על 200 מיליון דולר אותם החזיק בחשבונות בנק בשוויץ ובליכטנשטיין.



לדברי בכיר שתודרך לגבי החקירה, יזם הנדל"ן הוא איגור אולינוקוף, המיליארדר שייסד את אולן פרופרטיז. פרקליטו של אולניקוף, אדוארד רובינס, בחר שלא למסור תגובה, כמו גם אולניקוף עצמו.



כתב האישום מהווה חלק מחקירה שהולכת ומתרחבת נגד UBS, אחד הבנקים הגדולים ביותר לעשירים. החקירה בודקת האם הבק סייע ללקוחות מסויימים לחמוק מתשלום מס, ועשויה להצביע על כי ארה"ב מתחילה להגביר את הרגולציה על עסקות מחוץ לארה"ב לצורכי גביית מס. החקירה מתמקדת בבנקאות הפרטית של UBS בציריך, שעורכת את מרבית עסקיה באמצעות ליכטנשטיין.



באחרונה נעצר בפלורידה מרטין ליכטי, ראש מחלקת ניהול נכסים בינ"ל ליבשת אמריקה של UBS, כעד מרכזי בפרשה.



בירקנפלד, אזרח אמריקאי, היה אחראי על לקוחות חשובים ב-UBS בז'נווה בין השנים 2002-2006, וכיום הינו שותף ויו"ר יוניון צ'רטר, הפונה למשקיעים עשירים באמצעות סניפים בז'נווה, דובאי והונג קונג. שטגל הוא מייסד שותף של חברת ניו הייבן טראסט קומפני בליכטנשטיין, המתמחה בתכנון מס. בירקנפלד הופיע ביום שלישי בבית המשפט המחוזי של דרום קליפורניה. שטגל, אזרח ליכטנשטיין, טרם אותר, ואיננו משיב להודעות דואר אלקטרוני.



לפי כתב האישום, השניים יצרו קרנות נאמנות כוזבות וחברות קש על מנת להסתיר את הבעלות והשליטה בנכסים מחוץ לארה"ב. הם גם ייעצו ללקוחות להשמיד מסמכים בנקאיים, וסייעו להם להגיש דו"חות מס כוזבים, לפי כתב האישום. שני הנאשמים ואנשים נוספים נסעו מספר פעמים לארה"ב על מנת לשווק תכניות מס שנועדו להסתיר את הבעלות של לקוחות אמריקאים על חשבונות בנק בשוויץ.



תכניות אלה, לפי האישומים, איפשרו ל-UBS לא לעמוד במחויבותו לדווח על מידע מסויים לשירות מס ההכנסה האמריקאי (IRS), לפי כתב האישום, ואף להתחמק מדרישות מס אמריקאיות מסויימות. לפי כתב האישום, הנאשמים נסתמכו על כי הסודיות של הבנקים בשוויץ ובליכטנשטיין בלתי-חדירה. UBS לא מסרה תגובה לאישומים.



בדצמבר הודה אולינקוף בהעלמת מס ובהגשת דו"חות מס כוזבים, והסכים לשלם חבות מס בסך 52 מיליון דולר. אולניקוף נמנה עם רשימת 400 העשירים של פורבס, והונו מוערך ב-1.7 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully