וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון מוצלח לאיתוראן: ההכנסות מזנקות ב- 11.7%; UBS נוקב במחיר יעד גבוה ב-23% ממחיר המניה

רותם סלע

14.5.2008 / 19:02

מספר מנויי החברה זינק ב-4.5% ל-464 אלף

איתוראן מספקת שירותי איתור ומעקב אחרי כלי רכב גנובים ומוצרי תקשורת אלחוטית. הכנסותיה נובעות ממכירת חד פעמית של ציוד איתור ומעקב המותקן ברכב ומתשלומים חודשיים של לקוחות. לחברה המעסיקה כ-1,000 עובדים, ישנם כ-464 אלף מנויים הפזורים בין ישראל, ארה"ב, ארגנטינה וברזיל המהווה את מנוע הצמיחה העיקרי של החברה.



השורה התחתונה (הרווח), נפגעה מהצמיחה האדירה בהוצאות המימון שזינקו ב- 1,330% ל- 4.37 מיליון דולר ביחס לרבעון שעבר. ההוצאות נרשמו בעקבות הפיחות בדולר שהוביל לירידה בשווי השקלי של המזומנים בקופת החברה המוחזקים בדולרים. במונחים שקליים קטנה קופת המזומנים של החברה בכ- 16 מיליון שקל (4.3 מיליון דולר),



מה שהוביל להצגת הוצאה מימונית גדולה בדו"חות. בניכוי החריגה בהוצאות המימון צמחו רווחי החברה בכ-18% ל-5.16 מיליון דולר. העלייה בהכנסות החברה נובעת מצמיחה במספר המנויים בברזיל וישראל במהלך הרבעון, מגידול בהכנסה הממוצעת למנוי, מפעילות הוצאת "מפה" שנרכשה לאחרונה ומהיחלשות הדולר האמריקאי.



גידול של 4.5% במספר מנויי החברה ל-464 אלף סייע לעליית שולי הרווח הגולמי (הרווח היחסי של החברה מכל שקל לאחר הפחתת עלויות יצור) משירות איתור כלי הרכב של החברה ב-4.8% ביחס לרבעון הקודם. איתוראן משקיעה בתחנות בסיס המאפשרות לה לספק כיסוי לשירותי איתור לרכב. אי לכך נהנית החברה מעלייה בשולי הרווח עם כל גידול בכמות המנויים באזורים בהם היא כבר פועלת, מאחר וההשקעה הגדולה בתחנה כבר נעשתה. שירותי האיתור אחראים ללמעלה מ- 70% מהרווח הגולמי של החברה.



בסקירה של בנק ההשקעות UBS בעקבות פרסום דו"ח הרבעון הראשון, שומר הבנק על המלצת "קנייה" למנייה, ומביע אופטימיות בנוגע לגידול עתידי של החברה בשוק הישראלי והברזליאי. בסקירה כותב בנק ההשקעות על תקנה חדשה בברזיל, בא פועלת איתוראן, הכופה על כל בעלי המכוניות החדשות להתקין, החל מ-2009, מערכות איתור לרכב. מהצד השני, צופים ב-UBS אל העתיד ומביעים חשש כי חברות הסלולר עשויות להפוך את שירותי האיתור לחלק מחבילת השירותיים שלהם ולאיים על עסקיה של איתוראן.



את העלייה ב-67% בהוצאות החברה על מכירות ושיווק, שעלו ל-2.64 מיליון דולר מסביר איזי שרקצי, יו"ר החברה, בהשקעות הגבוהות של החברה בבניית תשתית עסקית ושיווקית בברזיל בשנה שעברה. לטענת שרקצי "איתוראן בנתה מנועי צמיחה" שהשתקפו בעלייה הגדולה במספר המנויים במהלך הרבעון, עלייה שהוא מקווה שתמשך אל הרבעונים הבאים.



מניית איתוראן עלתה מתחילת השנה בכ-20%. היא נסחרת כעת בוול סטריט בעליות שערים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully