וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' מנסה להגדיל את אמינות ושקיפות חטיבת המחקר: משנה את שיטת דירוג המניות

TheMarker

14.5.2008 / 19:54

הבנק יחייב אנליסטים להעניק לפחות ל-20% מהמניות דירוג "מכירה"

לפי נתוני בלומברג, כיום מדורגות 5.5% מכל המניות המסוקרות על ידי אנליסטים בוול סטריט בדירוג "מכירה" או דירוג מקביל. במריל לינץ' שיעור זה גבוה מהממוצע - 12% - אך עדיין נמוך בהרבה מהשיעור הנדרש מהשינוי, לפי דוברת מריל לינץ' סוזן מקייב וואלי.



לפי נתוני בלומברג, אנליסטים כיום מעניקים דירוג "מכירה" בשיעור נמוך בחצי לעומת 2003, אז הסדירה 10 חברות השקעות - מריל לינץ' ביניהן ? אישומים של התובע הכללי של ניו יורק לפיהם השתמשו בחטיבות המחקר לקידום מניות של חברות שהיו לקוחות חטיבות בנקאות ההשקעות.



לדברי החברה, העלאת שיעור דירוגי ה"מכירה" הנדרש נועד להבטיח כי ההמלצות יתאימו יותר לתשואות ההיסטוריות. השינויים יספקו שקיפות מוגברת לתחזיות האנליסטים, לדברי החברה. החברה הודיעה כי על אנליסטים לפתח "תיזת השקעות" המסבירה את השיקולים לדירוג, ומחיר יעד עבור כל מניה. בנוסף, מריל שינתה את הגדרת הדירוגים שלה.



הדירוג הנמוך ביותר, "תשואת חסר", ישקף מעתה מניות שצפויות לרשום תשואה שלילית ב-12 החודשים הקרובים, או לרשום את העלייה המתונה ביותר במגזר או באזור הגיאוגרפי שלהן. מניות בעלות דירוג "נייטרלי" יהיו אלו הצפויות לרשום תשואות של עד 10%, ומניות בעלות דירוג "קנייה" ישקפו מניות הצפויות לרשום תשואות הגבוהות מ-10%, ולהיות המניות בעלות הביצועים הטובים ביותר בתחומן. שיטת הדירוג החדשה תיכנס לתוקף ב-2 ביוני, לדברי החברה, שציינה כי השיטה אמורה לספק ללקוחות דירוג תשואות אבסולוטי כמו גם יחסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully