וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה, אהוד אולמרט: מקווה שלא נשתמש באמצעים חדשים בעזה

ברק רביד

14.5.2008 / 20:00

אולמרט: ישראל רוצה להגיע להבנות בנוגע לשתי מדינות

כי "ישראל מעוניינת לעמוד במסגרת הזמן שנקבעה בועידת אנאפוליס כדי להגיע להבנות שיגדירו את הפרמטרים להקמת שתי מדינות". אולמרט הוסיף כי ישראל עושה מאמץ גדול בהקשר זה כדי לקבוע את הפתרונות האפשריים לסוגיות הגבולות, הפליטים וסידורי הביטחון, ובעתיד כדי להציג מסגרת גם לנושא ירושלים.



אולמרט ובוש שוחחו גם על הנושא האיראני. "זו הסכנה הגדול ביותר לביטחון האזור כיום", אמר אולמרט, והוסיף כי "יש מאמץ בינלאומי בראשות ארה"ב, שמטרתו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, וישראל תצטרף ליתר הכוחות בעולם כדי למנוע זאת". בהתייחסו לנושא האיראני אמר בוש: "אני נמצא כאן בלב דמוקרטיה משגשגת, שניצבת מול קיצונים וטרוריסטים שרוצים לקדם חזון אפל עבור העולם. על ארה"ב לעמוד לצד הדמוקרטיות באזור, נגד הטרוריסטים".



בוש ציין כי "אנו עומדים לצד ישראל אל מול האיום של נשק גרעיני מצד איראן, כפי שאנו עומדים לצד ממשלת סניורה בלבנון, שם חיזבאללה, שמציג עצמו כמגן לבנון, יצא נגד עמו שלו - זהו ניסיון איראני לפגוע בדמוקרטיה בלבנון". עוד אמר בוש, כי ארה"ב תעמוד לצד ישראל, וכן לצד הגורמים הפלשתיניים, הנתונים במאבק מול חמאס שמעוניין בהשמדת ישראל. אולמרט התייחס גם הוא לנושא לבנון ואמר כי "אנו עוקבים אחר המצב שם ומודאגים מהניסיון להפריע לתהליך הדמוקרטי במדינה. אנו מקווים שסניורה יתגבר על הפרובוקציות של החיזבאללה ושל איראן".



בשיחתם לגבי המצב ברצועת עזה עדכן אולמרט את בוש על שיחותיו עם עומאר סולימאן לגבי האפשרות לרגיעה. "בזמן שסולימאן ביקר כאן, נורו קאסמים על ישראל ושני בני אדם נהרגו, זה סימן מדאיג כאשר ארגון שמצהיר על רצונו בהפסקת אש ממשיך לירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully