וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר יתנהל תחת השפעת ההתנקשות בשר התיירות

אלי דניאל

17.10.2001 / 9:08

ציפייה לפתיחה שלילית והתייצבות בהמשך; טבע ונייס פותחות את המסחר בפער חיויב של למעלה מ-2%

לאחר שני ימי מסחר בהם נרשמה בבורסה המקומית מגמה שלילית, חל אתמול מפנה ונרשמו בה עליות שערים חדות על רקע מדד חודש ספטמבר שהפתיע לטובה ועליות השערים שנרשמו בבורסות חו"ל.

עליות השערים שנרשמו אמש בבורסת הנאסד"ק צפויות להשפיע בחיוב על השוק המקומי גם היום. עם זאת, ההתנקשות בשר התיירות, רחבעם זאבי, אשר אירעה הבוקר במלון היאט בירושלים, צפויה להשפיע על אופי המסחר, לפחות בפתיחה. יאיר לפידות, מנכ"ל NC, מעריך כי ההתנקשות בשר התיירות צפויה להשפיע על המסחר היום, אם כי, להערכתו, תגובת השוק לאירוע לא תהיה שלילית מדי, ואירוע זה, כשלעצמו, לא אמור לשנות את הכיוון הכללי של השוק, אלא אם תוביל לשינוי במדיניות הישראלית ולתגובה חריפה. במקרה שכזה, בטווח הבינוני והרחוק עשויה להיות השפעה רבה יותר על שוק ההון. לפידות סבור כי פתיחת המסחר בבוקר תהיה שלילית.

רמי דרור, מנכ"ל בית ההשקעות די.בי.אמ, סבור כי השוק עשוי להמשיך את המגמה החיובית שנרשמה אתמול, למרות נסיון ההתנקשות בשר התיירות. דרור מעריך כי העובדה שבבורסה נרשמו אתמול עליות חדות, למרות בהלת האנתרקס האוחזת בעולם, מעידה כי המגמה הנוכחית בשוק היא של יציבות עם נטייה לעליות. דרור מוסיף כי מבחינה טכנית, צפוי השוק להגיע בימים הקרובים לרמה של 405 נקודות. עם זאת, גם דרור סבור כי פתיחת המסחר תהיה שלילית.

יונתן דולברג, מנהל קרנות הנאמנות בגמול סהר, סבור אף הוא כי השפעת ההתנקשות בשר התיירות תהיה רק בטווח הזמן המיידי. להערכתו, הכוחות הפועלים על השוק - מניות הארביטראז' ובורסות אירופה יובילו להתייצבות הבורסה בהמשך המסחר.

במניות הדואליות נרשמים הבוקר בעיקר פערי ארביטראז 'חיוביים. מניית טבע פותחת בפער ארביטראז' חיובי של 2.6%, אלווריון מתחילה את המסחר בפער חיובי של 5.5%, נייס תחל את היום בפער חיובי של 2.4%. מנגד, מניית אלביט תפתח בפער שלילי של 3.5% ומניית סאיטקס תפתח בפער שלילי של 3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully