וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: עליות במניות הטכנולוגיה בעקבות הדו"חות של IBM ואינטל; ירידה קלה בשער הין

דפנה מאור

17.10.2001 / 9:06

מניות יאהו יפאן וסופטבנק זינקו ב-15% והשלימו עליות של 75% ו-30%, בהתאמה, בשבוע האחרון

מניות הטכנולוגיה באסיה רשמו עליות שערים לאחר שאמש פירסמו אינטל ו-IBM דו"חות שעודדו את רוח המשקיעים. בטוקיו נסגר הניקיי בעלייה של 1.1%; קוריאה עלתה ב-1.2%; הונג קונג עלתה ב-1.4% במחצית הראשונה של המסחר.

במסחר במטבעות נרשמה ירידה קלה בשער הין ל-121.58 ין לדולר. היורו נסחר ב-90.64 סנט.

אינטל ו-IBM אמנם רשמו ירידות ברווחים ובהכנסות, אולם הצליחו לעמוד בתחזיות לרבעון ואף לעלות עליהן. בעקבות זאת נרשמה מגמה חיובית במניות המחשבים והשבבים בטוקיו, קוריאה וטייוואן.

בטוקיו עלתה NEC ב-2.5% לאחר שהודיעה על הסכם אסטרטגי עם מיקרוסופט אתמול. שארפ עלתה ב-3.9%; סוני ב-3% וקיוסרה עלתה ב-5.5%.

פוג'יטסו, יצרנית השבבים הרביעית בגודלה ביפאן, צפויה לרשום הפסד גדול מתחזיות להפסד של 1.8 מיליארד דולר בשנת הכספים המסתיימת ב-31 במארס, 2002, לפי הערכות. מנייתה עלתה ב-2.8%.

מצושיטה אלקטריק אינדסטריאל וטושיבה הודיעו כי ימזגו את חטיבת המסכים השטוחים שלהן כדי לקצץ בעלויות. טושיבה נסחרה ללא שינוי ומצושיטה עלתה ב-10.1%.

עליות של 15% נרשמו במניות יאהו יפאן וסופטבנק. השתיים רשמו מגמה חיובית בשבוע החולף לאחר שיאהו העולמית דיווחה על תוצאות רבעוניות בהתאם לתחזיות. יאהו יפאן השלימה תוך שבוע עלייה של 75%; סופטבנק עלתה באותה תקופה ב-30%.

במחצית הראשונה של יום המסחר בהונג קונג ירדה מניית צ'יינה יוניקום ב-1%, לאחר שנודע כי החברה מתכננת לקצץ את השקעותיה ברשת ה-GSM הקיימת שלה ולהעביר לקוחות למערכות המבוססות על טכנולוגיה של קואלקום (CDMA). לעומת זאת, נרשמה מגמה חיובית במניות חברות האחזקות הגדולות בהונג קונג. האצ'יסון, מבעלי פרטנר הישראלית, עלתה ב-6.1%; צ'אונג קונג עלתה ב-3.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully