וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלך הספאם" ושותפו יידרשו לשלם קנס שיא בסך 230 מיליון דולר ל-MySpace

סוכנויות הידיעות

14.5.2008 / 20:59

השניים הואשמו בשליחת פרסומות לאתרי הימורים ופורנוגרפיה למשתמשי האתר

לטענת התביעה, וולאס וריינס שלחו יותר מ-700 אלף הודעות דואר אלקטרוני למשתמשי מייספייס, והובילו אותם להיכנס לאתרי הימורים או אתרים בעלי תכנים למבוגרים בלבד. לפי התביעה, ההודעות היו מוסוות כהודעות מחבריהם של המשתמשים, אך למעשה כללו פרסומות שהניבו לשניים רווחים בכל פעם שמשתמש לחץ על המודעה.



אף כי העדויות הראו כי וולאס וריינס הרוויחו בסך הכל כחצי מיליון דולר מפעילותם, השופטת ניצלה את חוק CAN-SPAM שנועד להיאבק בתופעת "דואר הזבל" בארה"ב, וכולל סעיף המתיר הטלת קנס של עד 300 דולר עבור כל הפרה של החוק.



וולאס ידוע כבר שנים רבות בתור אחד משולחי דואר הזבל המובילים בעולם, וזכה בכינוי "ספאמפורד" על רקע התביעות החוזרות ונשנות נגדו. בתחילת שנות ה-90' עבר וולאס משליחת הודעות פקס בלתי רצויות לשליחת זבל אינטרנטי, והקים את ענקית דואר הזבל סייבר פרומושנס.



על השניים, שלא הגיעו לבית המשפט להקראת פסק הדין, נאסר לעסוק בפעילויות דומות בעתיד. עם זאת, מומחים טוענים כי האיסור עשוי שלא למנוע מהם להמשיך לעסוק בפעילות זו. "גם עם מייספייס תצליח לגבות את הסכום העצום משני הספאמרים האלה ? מה שלא נראה סביר בהתחשב בעברם ? יהיו עוד פושעים רבים המנסים להרוויח מדואר זבל", אמר גרהאם כלולי, יועץ בחברת אבטחת האינטרנט סופוס.



הקנס גדול בהרבה מכל קנס שאי פעם ניתן בנושא, וגובהו מהווה כמעט מחצית מהסכום ששילמה ניוז קורפ עבור מייספייס עצמה ב-2005 ? 580 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully