וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד מול גוליית: אתר המודעות המסווגות קרייגסליסט טוען כי אי-ביי נהגה באופן בלתי-תחרותי

ניו יורק טיימס

14.5.2008 / 21:56

קרייגסליסט הגיש תביעת-נגד כנגד אי-ביי, מבעלי המניות שלו

קרייגסליסט, אתר ההודעות המסווגות הפופולרי, הגיש תביעת נגד ביום שלישי נגד אי-ביי, ענקית המכירות הפומביות המחזיקה בנתח מיעוט בקרייגסליסט. בתביעת הנגד שהגישה קרייגסליסט היא מאשימה את אי-ביי באי-תחרותיות, פרסום כוזב, שימוש לא חוקי בסימן היכר מסחרי, ופגיעה בערך הסימן המסחרי של קרייגסליסט.



זוהי למעשה התגובה הממשית הראשונה לתביעה שהגישה אי-ביי כנגד קרייגסליסט בחודש שעבר, בבית משפט בדלאוור, בטענה כי החברה הקטנה יותר ניסתה בחשאיות ובאופן בלתי הוגן לדלל את שווי השקעתה של אי-ביי בחברה ביותר מ-10%, ולגזול ממנה מושב בדירקטוריון החברה.



תביעת הנגד חושפת את המתח ההולך וגובר בין החברות ? מתח שהחל להיווצר זמן קצר לאחר שאי-ביי רכשה 28.4% מקרייגסליסט ב-2004. בתביעה של קרייגסליסט נטען כי אי-ביי ניסתה באופן מתמשך להשיג שליטה בקרייגסליסט, הנמצאת בבעלות פרטית וידועה בפילוסופיה האנטי-תאגידית שלה.



התביעה חשפה כי אי-ביי רכשה את המניות באמצעות רכישת אופציית רכישה של בעל מניות מיעוט בקרייגסליסט, ששמו לא נמסר בתביעה. לפי התביעה, מכיוון שהאופציה שבידי אי-ביי מנעה מקרייגסליסט למצוא קונה אחר, הסכימה קרייגסליסט לרכוש את האופציה, והנפיקה לאי-ביי מניות. לא נאמר בתביעה מה היה מחיר הרכישה וגם לא מה שווי המניות שבבעלות מייסד קרייגסליטס, קרייג ניומרק, או המנכ"ל, ג'ים באקמסטר.



בתביעה דורשת קרייגסליסט להחזיר את אחזקותיה של אי-ביי לקרייגסליסט. החברה מאשימה את אי-ביי ב"הפרעה למהלך העסקים, פרסום כוזב, התקפות phishing, רכיבה על גבה של קרייגליסט" ופגיעות נוספות.



קימברלי רובי, דוברת אי-ביי, כינתה את טענות קרייגסליסט "חסרות בסיס והוכחות", ותיארה אותן כניסיון להסב את תשומת הלב מטענותיה של אי-ביי בתביעתה היא. "אי-ביי היא בעלת מניות מיעוט המאמינה בקרייגסליסט, שותפה לערכיה, ופועלת בשקיפות, יושר והגינות בכל עסקיה עם הנהלת קרייגסליסט והקהילה המקוונת", אמרה רובי. "נפריך כל רמיזה שטוענת את ההיפך", הוסיפה.



קרייגסליסט טוענת כי אף ששתי החברות הסכימו שאחזקותיה של אי-ביי בקרייגליסט לא ימנעו מהשתיים להתחרות ביניהן, אי-ביי ניצלה לרעה את תפקידה כבעלת מניות בקרייגסליסט על מנת לזכות בגישה למידע סודי של החברה, ולנצלו לתחרות בלתי הוגנת. לטענת קרייגסליסט, אי-ביי ניצלה את מעמדה על מנת לשתול בדירקטוריון קרייגסליסט נציגים האחראים לתפעול האתר המתחרה שבבעלות אי-ביי, Kijiji.com.



קרייגסליסט ציינה כי "אי-ביי רדפה אחרינו עם דרישות לא סבירות לקבלת מידע סודי שיכול לשמש לצרכים אנטי-תחרותיים". היא אף האשימה את אי-ביי בפגיעה בסימן המסחרי של קרייגסליסט, באמצעות הפניית לקוחות המחפשים את קרייגסליסט לאתר של קיג'יג'י. בתביעה מדווחת קרייגסליסט כי אי-ביי הביעה מספר פעמים עניין ברכישת יתר קרייגסליסט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully