וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר קופץ ל-4.30 שקלים בעקבות נסיון ההתנקשות בשר זאבי; מנהל חדר העסקות של סיטיבנק: אין פאניקה

ליאור כגן

17.10.2001 / 14:09

יחד עם זאת, בחדרי העסקות מדווחים על עלייה בנפח המסחר בעקבות הפיגוע; הדולר הגיע כבר לרמה של 4.3050 שקלים ונחלש; הערכות: לא צפוי פיחות חד בטווח הקצר; למסחר הרציף בדולר

הדולר מתחזק בשעה זו ב-2 אגורות לרמה של 4.30 שקלים בעקבות נסיון ההתנקשות בשר רחבעם זאבי. מדובר בעלייה של 0.2% יחסית לשער היציג ובפיחות של 0.5% בשקל לעומת הרמה בה נסחר הדולר אתמול בסיום המסחר - 4.28 שקלים. לפני מספר דקות עלה הדולר לרמה גבוהה יותר, של 4.3050 שקלים, אולם נחלש.

בחדרי העסקות מדווחים על עלייה בנפח העסקות, אולם מדגישים כי לא מדובר בפאניקה. ההתחזקות בשער הדולר מתרחשת על רקע הערכות כי להתנקשות יהיו השלכות רבות - הן מבחינה מדינית והן מבחינה בטחונית. העלייה במטבע האמריקאי נרשמת לאחר מספר ימים בהם נחלש הדולר משיא של 4.37 שקלים עד לרמה של 4.28 שקלים אתמול בסיום המסחר.

טל ורדי, מנהל חדר העסקות בסיטיבנק ישראל, אומר כי המסחר נפתח בעלייה של כ-2 אגורות בשערו של הדולר. לדבריו, אין פאניקה בשוק ועיקר המסחר בשעות אלה הוא בין הבנקים. ורדי אומר כי קשה להעריך בשלב זה את השפעת נסיון ההתנקשות בזאבי.

להערכתו, ייתכן שבטווח הקצר יימשך לחץ המרות הדולרים כך שהמטבע האמריקאי ישוב לרדת, אולם בטווח הארוך פועלים גורמים רבים, כגון הגידול בגירעון המסחרי והירידה בהשקעות זרות בארץ, שעשויים לגרום להתחזקות הדולר.

לדברי סוחרים בשוק, פעילים רבים שהחזיקו בפוזיציית "שורט" מיהרו לסגור אותה בשל ההערכה כי מגמת הירידה בדולר תיבלם עקב האירוע הקשה. "אין ספק שמדובר במצב חדש, והפעילים בשוק המט"ח יצטרכו להיערך ולהחליט מה הם עושים", אומר אחד הסוחרים. רוב הסוחרים מעריכים כי לא צפוי פיחות חד בטווח הקצר, וכי הדולר ייסחר בטווח של 4.28-4.35 שקלים.

הירידה בדולר, שנבלמה היום בעקבות האירוע הקשה, התרחשה בעיקר עקב הגידול בפער הריביות בין השקל לדולר. לדברי סוחרים, פער ריביות זה יוצר עדיפות לאפיקים השקליים על פני האפיקים המט"חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully