וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות חזקות במניות השבבים והתקשורת מושכות את השווקים מעלה

דפנה מאור

17.10.2001 / 15:16

מרקוני מזנקת ב-27% ומשלימה זינוק של 200% בשבוע החולף; מניית פירסון נופלת ב-6% לאחר אזהרת רווח חמורה

מניות הטכנולוגיה באירופה מושכות את השווקים לעליות שערים לאחר שאמש פירסמו אינטל ו-IBM דו"חות שעודדו את רוח המשקיעים. מדד FTSE בלונדון עולה ב-1.1%; פרנקפורט עולה ב-1.3%; פאריס עולה ב-2%.

אינטל ו-IBM אומנם רשמו ירידות ברווחים ובהכנסות, אולם הצליחו לעמוד בתחזיות לרבעון ואף לעלות עליהן. בעקבות זאת נרשמת מגמה חיובית במניות השבבים, יצרניות ציוד התקשורת ומניות הטלקום באירופה.

טלקום: וודאפון ובריטיש טלקום עולות בכ-2.2%; דויטשה טלקום עולה ב-3%; מניית KPN עולה ב-8.4%. פראנס טלקום עולה ב-4.1% לאחר שממשלת צרפת האריכה את תוקף רשיונות הפעלת רשתות הסלולר המהירות שלה מ-15 שנים ל-20 שנים.

אלקטל עולה ב-6.4%; אינפיניון עולה ב-5.7%; מניית ST עולה ב-3.9%; מרקוני מזנקת בכ-27% ומשלימה עלייה של כ-200% בשבוע החולף. המשקיעים נוהרים למניה למרות שאתמול פירסם מריל לינץ' דו"ח לפיו החברה צפויה להמשיך להתקשות בעסקיה בתקופה הקרובה.

פירסון, המו"ל של "פייננשל טיימס", נופל ב-6% לאחר שפירסם היום אזהרת רווח קשה, ואמר כי הוא צופה שהרווח השנתי ייפול בהרבה מהתחזיות. בדומה לעמיתיו בענף, הוכה המו"ל קשות מהנפילה בהכנסות מפרסום בשל מצב הכלכלה העולמית. החברה אמרה גם כי התקפות הטרור על ארה"ב החמירו את תמונת המצב של שוק הפרסום. מניית רויטרס יורדת ב-2.5% לאחר שספקית שירותי המידע הפיננסי דיווחה אתמול על עלייה של 4% בהכנסות הרבעון השלישי, ל-1.33 מיליארד דולר. לדברי החברה, המכירות נפגעו כתוצאה מהתקפות הטרור על ארה"ב בספטמבר. כמו כן הודיעה רויטרס שתקצץ 500 משרות בנוסף ל-1,100 משרות עליהן הודיעה ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully