וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסקר לא מחכה לרפורמה: שינוי ארגוני בחברת החשמל בתוך תשעה חודשים

אבי בר-אלי

15.5.2008 / 7:36

לסקר הציג תוכנית שבמרכזה חיסכון של 550-700 מיליון שקל בשנה; עד 2,500 עובדים יפרשו



"יצאנו לדרך, מכיוון שהשינוי המבני בחברת החשמל מתמהמה. אין לי יותר זמן לחכות" - במלים נוקבות אלה נגד ההשתהות ביישום הרפורמה בחברת החשמל, בחר אתמול מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, לפתוח את הצגת התוכנית לשינוי הארגוני בחברה - "מצפן ארגוני". לדבריו, מימוש התוכנית יביא לחיסכון מצטבר של 5-6.5 מיליארד שקל לאורך תשע שנים - 550-700 מיליון שקל בשנה - בתלות במספר העובדים הפורשים.



לסקר אמר כי התוכנית - הכוללת קיצוץ במצבת כוח האדם, שינוי במבנה הארגוני והרחבת פעילותה היזמית של החברה - תיושם בתוך תשעה חודשים. "חברת החשמל חושבת ומתנהגת כמו חברה מונופוליסטית, והמטרה היא להעביר אותה לבסיס חשיבה תחרותי", אמר לסקר. בוועד עובדי החברה התבטאו אתמול באופן מסויג יותר: "אנו מעריכים את מאמצי המנכ"ל להוביל להצלחת החברה, ומקווים כי יישאר בתפקיד עד שנגיש את תגובתנו".







תוכנית "מצפן" גובשה על ידי צוות היגוי מצומצם בראשות לסקר ומנכ"ל החברה לשעבר, ד"ר יעקב רזון. התוכנית גובשה כ-12 שנה לאחר הרה-ארגון האחרון שבוצע בחברת החשמל, ועל רקע תפוגת רישיונות הייצור של חברת החשמל הצפויה בסוף יולי הקרוב.



"נפתח בפנינו חלון הזדמנויות קצר לטיפול במבנה הארגוני בחברה", אמר לסקר בהציגו את עיקרי התוכנית הכוללים: פרישה מוקדמת של 2,000-2,500 עובדים עד סוף 2010, צמצום השדרה הניהולית בחברה ב-15% (הפחתת כ-70 תקנים), צמצום מספר המחוזות מחמישה לשלושה (איחוד מחוזות חיפה והצפון ומחוזות ירושלים ודן), ביסוס המבנה הניהולי של החברה סביב חמש חטיבות עצמאיות שינוהלו כמשק סגור, מינוף תשתית החברה לפיתוח עסקי (רשת סיבים אופטיים וגישה לכ-2 מיליון משקי בית) וכניסה לשני תחומי יזמות חדשים: התפלת מי ים עבור קירור הליכי ייצור חשמל והקמת חממה טכנולוגית עצמאית לשם פיתוח טכנולוגיות בתחום האנרגיה, המים ואיכות הסביבה.



"לא קל להסביר לעובדים ותיקים שיידרשו ללכת הביתה", אמר לסקר בהתייחסו לנכונות עובדי החברה לשתף פעולה עם הקיצוץ המתוכנן במצבת כוח האדם. עם זאת התוכנית מרפדת את דרכם של העובדים החוצה - תשלום הפיצויים וההפרשה האקטוארית בגין הפרישה יסתכמו ב-1.65 מיליון שקל בממוצע לעובד, ובסך הכל תסתכם עלות הפרישה ב-3.3-4.1 מיליארד שקל. "אני מעריך שבתקופה הקרובה נגיע להבנה עם העובדים, ובתוך תשעה חודשים נשלים את הרפורמה", אמר לסקר והוסיף: "אין עובד בחברה שלא מסתכל במראה ואומר שנדרש שינוי".



ועד עובדי החברה, שלא מיהר לשלב ידיים עם המנכ"ל, הגיב אתמול בהודעה הבאה: "זו הרפורמה החמישית המוצעת תוך ארבע שנים בלבד. בכל פעם שמתחלף מנכ"ל או שר, מוגשת רפורמה חדשה המעוררת התרגשות וסערה שאינה תורמת ליציבות החברה. לאחר שנקבל את הפרטים, נגיב באופן ענייני. עד אז הובהר למנכ"ל שאין לבצע שינוי ללא הסכמת העובדים".



יו"ר חברת החשמל, מוטי פרידמן, אמר כי התוכנית אושרה בדירקטוריון החברה פה אחד. לדבריו, לשינוי הארגוני לא יהיו השלכות על תעריף החשמל. פרידמן הוסיף כי החברה תשתף בחיסכון את עובדיה, וכי באשר לשימושים ביתרה, החברה תדון עם רשות החשמל.



מלשכת שר התשתיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, נמסר כי השר הביע את תמיכתו בהצעה ומעניק גיבוי מוחלט לצעדיו של לסקר: "כידוע נותרו עוד כחודשיים ליישום החוק לרפורמה בחברת החשמל, ומשרד התשתיות פועל בשיתוף עם משרד האוצר למימוש הרפורמה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully